Followers

7 Jun 2015

Helo Helo



Assalamualaikum ...

It has been soooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo damn long since my last writing. 
Hahh hahh..

Terlalu banyak kesah. 
Terlalu banyak kejadian. 
Manis, pahit, masam, kelat. 
Cantik, buruk, separa cantik, separa hodoh.
Semua nak hadam.
Kekadang sampai ada masalah penghadaman aku neh.  
HUu~


I am not planning to qadho balik all the stories and write them in here. 
Banyak sangat kot. 

So, consider this as THE BEGINNING of Makbed writing again. 

What can I promise you is


You gonna love every single stories that I am about to tell you. 






******************************




LETS BEGIN WITH THIS. 


Apa kabar Makbed?

Aku sekarang boleh dikatakan sihat sokmo. Cuma, last  weeks admitted kat Pantai Puteri Medical Center Manjung kerana demam kekura yang berpanjangan. Thanks to my habit of procrastinating things, including going for future checkup yang akhirnya menyebabkan aku menghumbankan diri aku sendiri ke dalam wad. 

Jangkitan kuman dalam darah adalah punca demam berulang dan tak kebah-kebah. 


So, korang jangan buat macam aku buat tu ye. 



Apa kabar plak ONi dan Wawan?

Oni. She is 6 now. SIbuk ngan sekolahnya. 
Wawan pulak, minggu depan aku hantar gi sekolah secara rasminya no taska-taska anymore. 
Sebabnya, macam membazir lak masa Wawan dok taska. Dia dah boleh membaca dah pun. Gi je lah sekolah. Cepat pandai, cepat semua-semua. Cepat habihs sekolah, cepat kerja. Cepat kawin dan cepat la aku dpt cucu. 

Tudia.... Mak dia punya kemampuan merancang masa depan! HAHAHHAHHAHAHAH!


How's life Makbed? Your real life?

My life is awesome. Being single with 2 kids, memang la osem sebab ko leh buat apa saja yg ko suka. Meaning, apa saja yg ko suka tu tidak bermaksud ko MEMANG BOLEH BUAT APA YANG KO SUKA sampai tak kerja kan?
Boleh buat apa saja yang suka dalam konteks, buleh makan anytime, boleh bangun anytime, boleh wat apa saja tanpa perlu kisah suami bising. ahahahaha.

Tapi paling penting ialah, life is good walau single, kalau ada duit la. Kalau takde, life sucks jugak. Kan? 

JAdi, bila dah sebut bab mencari nafkah untuk anak-anak particularly, there are nothing like BOLEH BUAT SAJA APA YANG KO SUKA. If you fail to plan, means you are planning to fail. My life goes on as always. Bekerja seperti kebiasaan. Cuma, dengan anak-anak yang semakin membesar, tanggungjawab tu tak sama macam ada anak macam zaman bayi-bayi. 


My goal in life now?

Is to be better each day. 
To live better. 
To smile more
To laugh more , and unashamedly laughing at my mistakes.
To be there when my kids need me. 
To be able to provide secukupnya untuk anak-anak saya yang kiut tu. 
To be as fun as possible. 
To aim on raising my pay each month supaya Sportster saya leh kuar cepat sket. Heeeee...~
dan memacam la lagi nak tulis sini muntah korang baca. 

Harap aku tak Goal dulu sebelum setel goal aku neh. 


New penampilan?

Alhamdulillah, tercapai niat nak berniqab dan aku telah pun selamat bernikah berniqab sejak Mac lepas. 

Has anything changed since?

Errmm...  Depends on certain Point of View. 
From mine, takde sangat yang berubah. Aku kerja macam biasa.
 Jumpa orang, berurusan macam biasa. Nak cerita sangat-sangat pasai penampilan baru pun tak sesuai sekarang. 
Keseluruhan life, sangat lebih baik.
 Niqab membantu banyak urusan travel secara nomad dan solo. Nampak macam susah dan renyah memakainya tapi bila dah pakai, and you really understand the purpose of wearing it, you have no problem at all!!!

 MAybe aku ceritakan tentang hikmah niqab ini nanti, dalam entry akan datang. Boleh kan?

Perlu anda tahu, saya masih Makbed yang anda kenal.
Masih suka kambing biri-biri. 
Masih peminat warna hitam. 
Masih gegila
Masih seorang yang cool. 
Maybe sekarang lebih garang. 
HAHAHAH~



Moga jumpa lagi.








Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram