Followers

4 Jan 2015

[REVIEW] Beli Kasut Dan Beg Tanpa Perlu Ke Kedai Dengan Cikinamin


Assalamualaikum ...

Sunyi rasa blog tanpa review , kan?
Setahun tak menulis, takkan takde review lansung??
Takde shopping lansung?


HAHAHAHA..

MAna ada.

Gundah gulana camana pun, shopping tetap shopping juga ya. 


Makbed dah lama berhutang entry review dengan sahabat yang seorang ini. Sejak dia meniaga, seboleh-bolehnya aku mengelak taknak bukak FB sebab dia punya bahana jualan tu, membuatkan aku terpaksa beli lemari 8 tingkat demi nak pastikan hasil belian aku tu terjaga. 




NIh pun nampaknya cam nak kena beli sebijik lagi. 
Belum masuk kasut Cik Oni ngan Tuan Najwan lagi meh. 


Kasut pertama aku beli dari Cikinamin_ShoesBags adalah :

 

Boleh klik untuk mentumbesarkan gambarajah. 
Cumil gila ini kasut. Tapi, tumit dia tinggi even ianya wedges. 
Warna sweet amat. 
AKu pun tatau apasai aku gatai pi beli.
Mungkin masa tu hormon kewanitaan aku terserlah sangat kot.
Pakai ngan dress elok. 
Kasut ni aku jarang pakai. 
ELok je lagi dalam kotak.
Kekadang member-member mai pinjam pi deting, pi dinner dan pi kenduri kahwin. 




Kasut kedua dari Cikinamin_ShoesBags ialah:



 Hah, yang ini memang jiwa la ni. 
Umum mengetahui, nak cari boot yang stylo tapi harga-mampu-milik tu agak sukar didapati. 
Yang ni aku rasa tak lebih RM150 kot. Ke tak sampai RM100. AKu pun dah lupa.
Beli tahun 2013. 
Disebabkan aku kekurangan inci, jadi kasut berinci lebih adalah satu keperluan kekadang tu. 


Kasut ketiga dari online shop yang sama ialah...

 
Tak lama je lepas kasut kedua tu, aku beli yang ni plak. 
KEjam betoi la taukeh kedai ni.. 
ELok-elok je kasut sampai, dia upload plak gambar stok baru. 
Beli..Beli..Beli..

KAsut-kasut yang Cikin jual ni, aku takleh kata kualiti tip top pakai 12 tahun pun masih elok. 
Tapi, kalau pandai menggunakan kasut, maka sihat walafiat la kasut tu. 
Cam aku, kasut especially boots, aku jaga. 
Polish , anginkan... LEtak elok-elok.
Tak perlu banyak. 
TApi perlu ada lebih dari satu kasut sebab aku pakai alternately. 
Sementelah aku ni kejenya berjalan-jalan dan mencari gaduh client , maka perlulah kasut yang praktikal untuk diri sendiri. KAn KAn KAn...



OK. 
Belum habih lagi. 
Ada lagi!


 
Haaaaa.....
Tetiba 'IN' plak kasut  style ni. 
BIla mai je kasut jenis ni, aku beli satu. dan aku stop beli kasut selama beberapa bulan. 
HAHAHAHHA..
Sebab, kasut macam gini memang selesa pakai. 
KAlau dulu, aku agak concern dengan kasut nak pakai gi kerja, sekarang plak, aku hanya mementingkan keselesaan ketika bekerja. 
Orang tak tengok sangat apa bawah abaya aku.
Asalkan aku berjalan jejak tanah je dan bukannya berterbangan di awangan, maka OK SANGAT LAH TU KAN?

KAsut baru pakai, boleh le pakai dalam rumah.
 

 Kasut seterusnya jatuh kepadaaaaaa


 Nih mai balik naluri kewanitaan aku. 
Ekceli aku teringat kat Abah aku bila aku nengok kasut ni. 
Zaman kekanak dulu, Abah belikan kasut camni la kalu raya. 
COmel kot??
KAsut ni memang selesa. Siyesssss~
Still nampak tinggi la kalu pakai sebab ada tumit bebeapa inci. 
Memang selesa.
Silalah beli. 




ABaikan gambo budak pompuan yang gedik itu. 
Yang ni, lama aku pikir nak beli ke tak. 
First time tengok aku jatuh hati dah. TApi, takut nak beli sebab tak tau bila nak pakai. 
Hinggalah akhirnya, aku decide beli ajelah. 
Kalau udah jiwa tu, payah nak buang dah. 
Walaupun aku berpurdah sekalipun lepas ni, aku rasa kasut aku tetap cam gini kot. 
Bukan apa... selamaaaatttt~

Asalkan aurat dilindungi kan?



 Aku even pakai kasut gabai ni gi kenduri sepupu aku kat SIk ari tu. 
MAsa tu musim hujan. SIap lalu selut lagi.
Memang padan sangat la ko naik Ochobot yang obes tu, dengan drivernya kasut macam ni. 
Tapi, dressing cam Heliza Helmi.
Bley?

Bleyyyyy...............................

Cuma kalu pergi beraya, tak digalakkan sangat sebab kasut ni bertali. 
Jenuh nak bukak, pehtu nak pakai balik
KAlau untuk travel, memang recommended. 
Cuma, time nak gi solat tu, tukaq pakai slipar jepun la. HAHAHAHA.
TApi, kasut ni tak mahai pun. 
HArga sama lebih kurang je cam kasut-kasut yang aku beli dari Cikin sebelum ni.
Korang kena gi jalan-jalan kat Instagram Cikin nanti ek.


Sebaik saja kasut aku ni sampai, Cikin upload lak kasut-kasut baru. 
Dan aku tangkap lagi sepasang!


 
 Heeeeeeeeeeee...
Oh maiii..
AKu memang suka gila kasut terakhir aku beli sebelum 2014 melabuhkan tirainya ni. 
Aku rasa, pasni aku nak beli lagi satu , warna hitam. 
Leh tak CIkinnnnn???
Ko tau saiz aku kan?
It looks awesome on my feet. 
Dan paling penting, selesa!

Fokus kat kasut ekk..



Cikin ada jual beg jugak. 
Ada jugak aku sambar beberapa bijik enbeg 
eh... bijiik kee??

But honestly, aku bukan wanita yang agak particular tentang beg di tangan. 
Duit di tangan aku particular.
HEh hehh..hehh..
Asalkanianya praktikal dan tak serabut, aku beli.

Selalunya, kalau aku beli henbeg aku lupa antar gambaq kat Cikin.
Heee...
Kalau kasut, memang aku ingat.
Sebab Cikin selalu mintak gambar aku ngan kasut dia. 


BAnyak gambar da ni. 

Aku belanja last satu lagi gambar.

 

Tengok jenis kasut pun mungkin kalian boleh agak tuannya camana kan?


-tak seksi lansung kasut-kasut nehh-




Korang leh kawan ngan dia .. terus ke link FB beliau ye.. SINI

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram