Followers

12 Jan 2015

Angkut-Angkut



Sabtu di minggu lepas, sekali lagi Geng Kebuloq Semedang buat aktiviti menyihatkan badan iaitunya...

Angkat perabut. 


Ceritanya, si Jijin nak letgo barang umah dia yang masih berkondisi elok. Dia kata, laki dia tak bagi beli perabut selagi dia tak clearkan rumah dia dengan perabut yang sedia ada itu. 
Maka, Jijin memerintahkan kami pakat-pakat pilih nak perabut apa, dan angkut sendiri perabut tu gi ke premis masing-masing.

Alhamdulillah, bebarang yg dia nak letgo tu, aku pun perlukan sebenarnya. 
JAdi, aku sukalah. YEy!
+nadea ramly aka Ai pun dapat gak sebijik dua.

Alkisahnya,udah nak perabut, kena la cari masa nak angkut kan.
Dah namanya pon perabut, maka bukanlah kecik menda-menda tuh.
TApi, tak de la banyak sangat untuk membolehkan kami sewa sebijik lori. 

MAkanya......

Ochobot la jadi sasaran. 

Selalunya, kalu bab angkut ni, memang aku la.
Ntah pasepa ntah (bebuat tanya la plak dahhh..)




Memang takde jejaka dalam citer ni sebab MEMANG TAKDE.
Haa... nilah dia natijah jadi isteri tentera ye.
Siannn depa kan?  HEheheheh~
Silalah ramaikan kawan dan kawan yang anda ramaikan tu pastikan la yang berguna di masa-masa begini. 
Nih antara contoh situasi lani.

LAki depa kena gi belayaq ke lokasi yang tidak dinyatakan pun. 
Nak tunggu laki balik tolong selesaikan kerja, memang berjanggut la. 
Daripada tunggu, baik la buat sendiri.
Kebaikannya, masa yang korang habihkan menunggu tu dapat dimanfaatkan untuk buat kerja lain plak. 

ok..berbalik kepada cerita tadi.
 

So, kami hangkut la satu persatu barang ke atas Ochobot. 
Buat beberapa trip. 
LAst sekali, masuk pangkalan , ke rumah Ai.
Selamber ajelah wanita-wanita itu berada di belakang Ochobot tolong jaga kusi meja tu. KAng terabur plak jadi satu hal nak ngutip. Dah le cekeding-cekeding sume. 
Seb bek JPJ tak kejar. HAHAHH~

Silalah jangan buat selalu ye.


Gambo aku takde sebab aku yang menangkap gambo.
Dan aku lah driver.
Biasalah... akukan transporter. 





Wajah riang dapat sofa baru


 Lepas selesai loading barang, kami pi pasar malam pulak. 
Sian Najwan sampai terlentok-lentok tidur.
Letih gamaknya mengikut wanita-wanita keluar jenjalan. 

Gitulah wiken aku dihabiskan kali ni. 
Huu~

Sakit pinggang.
Sape nak tlg urut?


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram