Followers

5 Sep 2013

Product Review : PALESTINE ORGANIC EXTRA VIRGIN OLIVE OIL



Alhamdulillah..

Berkesempatan nak berbelog malam ni. 
BAnyak terhutang entry sebenornya. Dan malam ni Makbed nak buat satu entry khas berkenaan satu produk yang secara tetiba memberi respon baik terhadap MAkbed.

Kena SHARE sebab memang tak expect menda ni!



MAybe atas faktor usia, keguguran rambut tu memang dah biasa sangat orang dengar. 
Adat la jadi MAK ni kan. Macam-macam pengorbanan yang perlu dilalui dengan redha. 
AKu dan keguguran rambut ni memang sangat sinonim sesangat. 
Sekejap ok... Sekejap tak. 


Susah nak cari syampu yang sesuai. 
Bila jumpa satu jenis syampu tu, aku kekal gunakannya. 
Tapi, makin lama, syampu tu macam makin tak sesuai plak. 
Rambut gugur balik. 


Dan lately..... aku notice dua tiga bulan kebelakangan ni rambut aku makin banyak gugur. 
Lagi-lagilah masa mandi. 
Pantang aku lurutkan rambut even msa syampu , lebih 20helai yang gugur. 
Tu masa mandi.
Belum masa sikat rambut. 
Belum masa tanggalkan getah rambut!
Belum waktu tidur. 

Memang dah lama la tak rasa camni. 
Rambut aku sampai nipih la. 
BUleh nampak kat tepi-tepi telinga tu menipis. 
Sampaikan satu hari tu aku berdoa jangan le ada rambut yg gugur lagi masa mandi. 

MAybe, sebab pakai tudung lama rambut aku gugur.
Maybe, aku tak cukup vitamin agaknya. 
Maybe, aku terlalu stress. 
BAnyak benor la MAYBE nya. 

Tapi , apala daya aku nak mengatasi masalah gugur rambut sebab pakai tudung?


LAst sekali, aku minta pendapat kengkawan. 
HAida suruh aku pakai syampu Neeta's Herba.
AKu tau syampu tu memang osem pun. 
Padan le ngan rege. 
Pulak tu, payah nak mendapatkannya. 
KAlau aku nak, kena suruh Haida je beli. KAt Ipoh. Dia regular kastemer syampu tu. 
Dah memacam syampu aku pakai kot. 
Syampu BAWANG yang dulunya sangat berkesan menumbuhkan rambut aku, pun dah nampak kurang efektif. 
Rambut gugur melebihi jangkaan!


LAst week, masa aku gi Manjung, Haida bagi aku sebotol minyak zaitun. 

Ginilah rupa minyak tu..


 
 
 

 HAdiah besday katanya. 

So, aku bawak balik dan cadangnya nak makan sehari satu sudu, pagi-pagi sebelum makan pape. 
Tapi....


Tetiba datang pula 'firasat' suruh amik sikit minyak tu letak atas kepala aku.
MAka, aku pun lumurkan minyak tu satu kepala. 
Time tu aku tido hotel lagi. 
MAsalah aku kalau aku travel lelama ni adalah kepala aku kerap gatal. 
Yela... berkuap.
Memberontak kulit kepala aku. 
HEhhee...


Lepas sapu minyak tu kan, aku balut comel-comel kepala aku, pehtu aku tido. 
BAngun subuh aku mandi, cuci sekali rambut. 
Kesan serta-merta, lepas cuci tu kepala aku tak gatal. BErtahan sampai ke petang. 
Aku cuma assume maybe aku baru lepas cuci rambut, jadi kepala tak sempat nak gatal. 

TApi, aku teruskan selama 3 hari.
HAri-hari aku amik sikit minyak , letak atas tapak tangan. Dan aku lumur satu kepala sampai hujung-hujung rambut. 
BAu dia tak sekuat minyak cem-ceman Mustika Ratu. 
Dan tekstur minyak Paevoo ni lebih light dan sangat selesa di tekak kalu ko minum sesudu. Tak sama la macam minum minyak zaitun yang besa-besa jual kat supomaket tu. 


Dan hari ini ialah hari ke-5 aku buat camtu..
Semalam aku perasan, masa mandi aku lurut la rambut aku kuat camne pun, rambut aku gugur 2 helai je. 
MAsa mandi!
PAstu, masa menyikat plak, ada 2 helai jugak melekat kat sikat. 

UIkkk???

Aku cam terkesima sikit . 
Sikit jekk..

MAybe kebetulan kot. 
Bila rambut aku kering, petang sikit aku sikat lagi.

Gugur selai dua jugak. 
Even aku sikat lama-lama pun, rambut aku takde la gugur bagai sakura yg gugur. 

Alhamdulillah.
Itu satu perkembangan yang amat baik bagi aku. 

MAka, aku teruskan pemakaiannya sehingga kini. Tapi berselang-selang. Kecuali bila kepala terasa gatal amat, aku terus amik minyak tu sapu.
Sikit aje pakai nye. 
Lumur di kepala. Biar seketika. Kendian basuh dan syampukan. 
Cuba la sendiri. 


 
 
APA YANG ISTIMEWANYA MINYAK ZAITUN NI BERBANDING YANG LAIN-LAIN?


Ianya minyak zaitun origaninally dari Bumi Palestin. 

Untuk maklumat yang lebih detail, boleh terus ke page ni ye:


Harga terbaik untuk anda. 


Dan botolnya sangat cantik!
 




 *gambar takde motif tapi nak letak juga. mihmihmih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram