Followers

24 Jul 2013

Kisah Orang Yang Disyaki Tak Puasa



tadi pi tesco. tengok ada sorang lelaki tu beratur beli roti bun. ada la 3 bijik.

semua org pandang2.
awek konter pun memandang sinis.
dia buat slamber jer.
beli, dan bayar...

tak posa kah dia? ----------- prejudis.















Aku pun beli bun jugak.
Tapi,takde sapa pun memandang sinis.
Di belakang aku ada lagi 2 orang wanita sedang beratur beli bun. Ada yg bawak anak kecik.





Lelaki tadi tak terus balik.
Dia bawak beg plastik berisi roti pergi ke satu sudut, yang ada kerusi.

Kebetulan, aku sejalan ngan dia.
Orang sekeliling pandang saja dia. Ada yg sinis.
Dia wat slamber jer.



**********************************



Rupanya, bun tu dia belikan untuk anak-anak dia yang masih kecil.

"NAh, makan ni dulu. MAma lambat lagi nak siap shopping.." katanya.




Diskriminasi terhadap lelaki di bulan puasa.
Kesian kan?

KAlau pompuan bleh je beli makanan.
Tapi, kalau lelaki, beli makanan pun kena. Siap kena sorok-sorok lagi. Walaupun bukan beli untuk diri sendiri.


Kesimpulannya, jika kita tak buat salah, kenapa kena menyorok kan?
Beli jelah.
TAk salah pun beli makanan.
YAng salahnya adalah MAKAN di bulan posa tanpa keuzuran.
Dosa tau..


Ibadah puasa ni hanya Allah aje yg sukat pahala dosanya.
Sapelah kita ni kan.








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram