Followers

29 Jun 2013

Sepeninggalan aku... mereka telah..

 
 
3 hari outstesen , kali ni berlainan situasi bila Oni dan Wawan aku tinggalkan di bawah penjagaan APak secara total. 
Apak cuti belayar sebulan. JAdi, anak-anak leh bonding lebih-lebih dengan Apak kan.
 
 
Aku sampai semalam lebih kurang jam 11malam. 
Bas bertolak dari Manjung jam 7 malam. 
 Oni ngan Wawan  tunggu aku kat stesen bas.
HEHEH..
Lambat tido nampaknya. Takpelah, esoknya tak sekolah. 
Sesampai umah tu, aku terus masuk bilik. Gi bersuci dulu.
Memang aku tak masuk dapur lansung. MAcam dah boleh agak dah apa jadi kat dapo tu masa aku takde. 
Mujrlah sepeninggalan aku, Linda plak balik weekend. 
LEgala sikit sebab dia boleh tolong uruskan kain baju.
Takde la menggunung kain tak berbasuh!
 
 
Lepas mandi-mandi tu, siap kemas beg plak. Keluarkan suma baju nak basuh, kosongkan luggage 
SEBAB?
Jumaat akan dtg ni aku akan travel lagi skali. 4 hari lak takde. 
Tu jangkaan aje. 
Sebab keje aku ni, kekadang kalau orang talipon emegensi je, tetengok korang akan tgk aku bersiaran kat KL la.. Perak la.. Silap-silap Kuantan la. 
Lepas kosongkan beg, aku terus mengeroh atas katil.
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....
 
 
Sampai besoknye. 
 
 
Penat wo..
 
 
 
Alhamdulillah.
rumah tak bersepah sangat.
Anak-anak terkawal semua.
Sronok tgk diorang dgr cakap Apak diorang.
TApi, aku masih lagi sesekali mengeluarkan suara resakse. KAlau tak, takde kerja jalan.
Dapur suma ok. 
NAmpaknya suami ku menjaga anak-anak dengan begitu weldan sekali. 
Yeyy!!!
Bleh kerja dengan gumbira. 
 
 
Kejap lagi nak gi beli barang keperluan Linda sebelum dia balik ke asrama kang.
Pehtu, nak gi Sik lak antar dia. 
NAk jadi aku, badan kena sihat dan fit.
Dan sentiasa berkebolehan mengukir senyum kat mane pun walaupun badan ketaq. 
HEH...
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram