Followers

21 Apr 2013

Bibik Datang!


Selamat HAri Minggu.... !
HAri ini hari kerja Makbed. Hari Ahad adalah hari pos-pos. Sebab, kat sini Pos Malaysia aje yg bukak. Courier lain beroperasi pada hari Isnin. 

Hari ni, pembantu rumah upahan datang.
Tolong kemaskan rumah yg berdaki. Dan tolong lipat 4 bakul kain di rumah. 
HAHAHAHAHH~
Itu lah. 
Antara kerja-kerja yg tidak boleh ditangguhkan ialah:

Solat
Bertaubat
Mengemaskini file (filing)
Laundry. 


Bab-bab kain ni kalau bertangguh, memang takkan habih. 
Kena ada kekuatan dalaman yg superb bila tengok 4 bakul kain berlonggok di sudut rumah.
Sampai dah takde bakul nak isi, dan sampai dah takde baju nak pakai, kita dah takde pilihan melainkan kena lipat gak kan?
Bz camne pun, itu le kerja rencam yg kita kena buat. *rencam le sangat!


JAdi, bibik dah sampai. AKu soh dia kemas katil. Cuci bilik aku. Skali jamban pun aku suruh. 
PAstu, aku basuh kain bagi habis. 
Yang 4 bakul dok ado tu minta dia lipatkan.
Pastu, yg dah basuh tu minta dia sidaikan.
Dan kendian, iron baju.
Sebab...... Selasa ni aku outstation lagi. 

Atas meja pun banyak quotation yg perlu disediakan.
Bulan ni Makbed nak all out. 
Bulan depan pun insyaallah akan all out. 
Taknak kalut-kalut di hujung tahun. 


 

Kerusi kecintaan dah dinodai!!
Redhakan je lah bila anak dara aku wat lukisan atas tu pakai crayon. 
Whhhhhyyyyyy?????
Udah aku bagi segala buku, kertas... dia tetap gak nak 'gores' kat tempat-tempat terlarang.
Bukan tang ni je dia kaler.
Dinding pun dia conteng.
Tilam kerajaan pun dia conteng.
AKu punya cadar pun dia conteng jugak tau. 


 


Huh!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram