Followers

1 Apr 2013

SUDAH 9 BULAN RUPANYA





Selepas 9 bulan bersama Haida Kamaruzaman Collagen Cappucino (HKCC) 





Senang aje.
Dapat kurangkan selera makan pun jadilah.
TApi, tak bermakna aku kena berlapar demi nak turunkan berat badan.
Tengok rupa paras camni , dah bersyukur dah. 
Mudah nak bergerak tetambah anak-anak skang dah makin aktif.
TAk terkejar kot kalau ibu sendiri tak fit dan mengah-mengah. 

MAkbed dah jarang sangat kena semput.
Ingat lagi masa memula pindah ke Alor Setar, masa tu baru-baru lagi berkenalan ngan HKCC..  Aku asyik semput. 
Suami sendiri melihatnya.
Setiap malam kena amik inhaler. 
PAda awalnya, ingat perubahan cuaca kot. BErubah kawasan. 
TApi, selama sebulan memang habih inhaler aku. 
Kena beli pam baru. 

Kendian aku mengamalkan HKCC.
Tu pun takde niat pape. TAkde pun berasa cam aku akan kurus ngan hanya mengambil kopi tuh walaupun HAida sendiri kehilangan berat badan dengan agak banyak juge.
Tapi, HAida suruh try gak.
Dia suruh tukar tabiat minum neskepe tu. MAybe, that coffee has taken its toll upon me. 
BIla dah makin berumur, antibodi tak sekuat dulu. TApi, tabiat makanan aku tak berubah juge 
HAhaa.. 

Cakap pasal tabiat makan pun satu hal juge. 
Makan selagi muat perut.
Kalau buleh , semua makanan yg ada atas meja, suma nak jamah. BUkan nak RASA. 
Nak JAMAH. 
NAfsu buaya tu mmg tak terbendung. 
Kalau tanya MAk aku, dia memang tau sangat dah. Bila makan, aku akan makan sampai semput. 
Camana tak tembun? 
Dah le tembun, sakit plak.





JAsa HKCC pada aku sangat besar membuatkan HKCC sangat istimewa di hati. 
Gambo kat atas sekali tu la buktinya. 
9 bulan aku minum. 
TAkde ubat kurus pun masuk ke badan. 
HAnya sedikit kerajinan dan usaha demi nak turunkan berat badan, aku keluar jogging pagi-pagi lepas hantar Oni ke skolah. 
I still believe on losing my weight naturally. 
No drugs involved.
Selain HKCC, Makbed mengamalkan SNE. Sebab aku tak de amik supplement lain. 
I am well-aware about my coffee addiction. 
JAdi, supplement terbaik haruslah ada. 

HKCC praktikal.
Boleh dibawa kemana-mana. 
Tidak semestinya perlu minum ini saja utk kurus. 
Pelbagaikan. 
BUt as for me, I bring HKCC everywhere I go. Dalam henbeg pun ada. Aku mmg jenis travel. Dan bila stress, aku perlukan 'penenang' terbaik. 
And I avoid drinking Starbucks as hard as I can.
Not because Starbucks is mahal or  not healthy or diragui kehalalalnya...
Ianya cuma 'rasa hati' utk tak meminumnya. Ada rasa bersalah gitu... HAHHAA.. korang pun tau kenapa kan?


Now I knew, that my semput was actually because of my weight problem. 
Even now, aku kena jaga makan. 
BEcause last month aku gi check doctor.... selalu ada rasa sakit-sakit di bahagian dada. TAkut pulak ada sakit jantung. 
 Alhamdulillah, takde.
CUma doc galakkan aku turunkan berat dua tiga kilo lagi, hingga sampai tahap berat yg sesuai dengan 'kerendangan' aku.
Ohh..risaunya jika aku sakit ketika aku hanya bersama anak-anak. Ya Allah... Lindungilah kami.

*terlalu ramai client yg mati mengejut bebaru ni. 


HKCC mungkin tak buat aku gojes.
TAk buat kulit aku putih.
TAk buat aku ramping macam Rozita Che Wan.

TApi, ia buat saya gembira menikmatinya.
Menariknya, manfaatnya berlainan bagi setiap orang yg mengamalkannya.
Ia juga membantu bonda dan ayahanda MAkbed menurunkan darah tinggi dan kencing manisnya kerana pemakanan mereka juga terkawal dengan pemngambilan HKCC.

Mungkin harganya tak seberapa.
Mungkin packagingnya tak segah mana. 
Mungkin cara pemgambilannya tak serumit pengambilan supplement lain, menjadi HKCC ini tak setanding produk hebat di luar sana. 


AKan tetapi, kesannya amat hebat, untuk orang yg macam aku. 

JAdi, terpulanglah korang nak caye ke tak. 


NAsihat aku, pentingnya WASATIAH dalam apa saja perkara yg dilakukan.
Termasuk lah dalam pemakanan. 
Kerna jika berlebih-lebihan, akan membawa kesan lain plakkkk.....



Sekian entry.
Terima kasih sebab baca.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram