Followers

26 Mar 2013

Tudung jarang pun mahal

 
Tadi gi Tesco jap, nak gi Pejabat Pos.
Dah habih segala urusan, aku singgah gi booth tudung. 
Kat situ je yg ada jual shawl pun. 
Dah lama dah dema tak hapdet shawl baru. Asal aku pegi je, pattern lama je ada.
Dah la mahal.
 
 
Aku brenti kat booth.
Memang ada pattern baru. 
Ku pergi dekat-dekat sebab nak meraba  HAHAHAH...
 
 
Design: Lawa. Ada corak parsley. Means up to date la.
Material : Cotton
Kondisi : Jahit tepi tak kemas. Ada lebihan benang 'melambai-lambai' di tepi tudung tu. Kompem skali pakai, dah tertarik benang. KAinnya jarang. TApi, standard la.. Cotton kan?
Harga : RM20.
 
 
Promoter tu which is seorang awek sengih-sengih kat aku.
BAjet sengihan dia tu akan membuat aku tergoda lah ye dak. 
 
"Beli lah kak. Design baru .BAru aje sampai. "
 
Aku angguk je.
 
 
"Bidangnya luas... Boleh pakai labuh..." tambahnya lagi. 
 
 
Aku senyum je. Sambil aku lebarkan tudung tu. HAnya dengan melihat itu, aku tau shawl tu cuma saiz biasa. Ianya panjang, tapi tak cukup lebar bagi aku. 
Sapa yg biasa pakai pashmina fahamlah maksud 'lebar' yg diperlukan.  
 
NAmpak sangat budak sedang cuba mengencing aku.
Atau...
 Dia mungkin tak tau sangat pasai menda yg dia jual. 
 

"RM20 ? Mahal nye dik... TAkleh kurang ke?" tanya ku , saja pancing. 


"Takleh kak.... HArga tetap. LAgipun ni design baru. Kain elok. COtton... TAk jarang..." Dia mempertahankan produk jualannya. 


Aku toleh kat pashmina yg bersangkut kat sebelahnya.
PAshmina yg selalu aku pakai, dengan kelebaran yg menepati citarasa, kain yg jauh lebih elok dan tak pulak jarang. Sehelai RM15. 
Tapi, yg cotton ni, dah le pendek, jarang. Rm20 plak. 
Rasa cam...isk..iskk..iskk....  TAKMOLAH BELI!


Baik aku beli tuala mandi je. 
Puas hati. 
Takleh pakai jenjalan.... tapi leh gak lap badan sampai kering. 
 
YAng ini...? 
 
HAHAHA..
Cuma tak puas hati... apasal mahal? 
Adakah kerana ianya design baru? 
 
 
 
NAmpaknya mmg aku kena suruh Kak Bos beli je pashmina. 
Dia mmg mmg selalu je jumpa pashmina jojes.
Apesal kat tempat aku ni takde?
Kena pi MAnjung tau!!!! JAuh nye la hai aku nye pashmina.  
 
Kalau tudungnya elok, kainnya tebal , puas hati segala, RM50 selai pun aku rela beli tahu. 



Pentangkap gambar ada parkinson lak. Tak clear gambaq ceq.
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram