Followers

14 Mar 2013

Starbucks HALAL ke? BACA INI

 
 
 
 
 
 
 
To be honest, this entry bukan nak defend Starbucks beria since aku kan suka kopi. 
But, gambo di atas sudah ku nampak kelibatnya tahun lepas.
Dan , tahun sebelum tu pun, ada juga statement seperti di atas. 
 
 
So, bila keluar je statement gini, aku pun tak gi Starbucks.
Tapi, sekejap je. 
Tak lama je pastuh, minum balik.
Pastu , bila kuar isu boikot , aku stop balik.
But.. boikot is a different issue here.
Ini isu halal. 
 
 
Adakah Starbucks betul haram seperti yg didakwa?
 
 
Maka, dengan rajinnya aku pun pergi ke sini...
 
DIREKTORI HALAL
 
 
 
Aku tempek sikit gambo...
 
 
 
 
 
Dan klik juga kat NOTE di tepi itu.. akan keluar jenis menu-menu Starbucks yang halal...
 
 
 

Kesemua sijil halal telah pun dikemaskini.
Ada banyak menu, termasuk segala kek (tak sure la semua ke atau sebahagian sebab aku tak penah makan keknya) tapi utk susu dan syrupnya semua termasuk dalam senari di atas.



Terpulang kepada kalian nak berpegang samada ianya Halal atau pun Tidak Halal.
Jika tidak yakin, my advise is DON'T TAKE IT, at all. 
Selamat.




Hopefully this will help.










Again, boikot adalah isu lain ya. 




BAca INI juga.

Sumber: www.halal.gov.my
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram