Followers

3 Mar 2013

LAdies Night Out!


Halu sumer...

Sian mengkeme. 
Dapat baca sehari satu entry jer. 
Sorilah. 
Aku sedang cuba menggagahkan diri untuk hapdet belog selalu tapi, ada tanggungjawab lain.
Nuffnang pun skang dah tak brapa nak 'kawan' ngan aku da. 


MAkbed baru saja sampai Alor Setar. 
Tak sampai sejam dok umah, Makbed kuar plak jumpa Rina Ishak untuk hantar kopi. 
HOnestly, tak penah jumpa RIna Ishak. 
Rasanya dia kenal aku dari blog, kendian add aku kat fesbuk. 
Dan we became friends since then.
Dan kendiannya dia jadi agen HKCC di Putrajaya. 
HEhee..
Dan tadi, pertama kalilah aku jumpa beliau selepas beberapa kali berurusan. 


Hebat tak bagaimana dunia alam maya boleh mengubah kita in every aspect of life?


Anyway, sori RIna..
Tak dapat borak panjang tadi. 
Jumpa pun depan-depan pintu masuk Tesco. Aku angkut kotak kopi masuk bonet keta hang je.
PEhtu, muah-muah then terus kena gerak.
Yang lawaknya pun, muah-muah tetengah jem. Depan kereta-kereta yg beratoq.
Musti kita kena sumpah seranah, kan?
HAHAHHA...
Anyway.....
Lookig forward to sit down and lepak-lepak bersama. 
Aku tau hang jenih gelak kuat. 
JAngan risau. Aku pun sama.
HAHAHAHHAAHA...~
Semoga boleh jumpa lagi dan sempat la aku snap gambaq...
 

....


Semalam review CT Hotel, Sitiawan.
Yes, outstation lagi atas urusan kerja.


Ini pun antara urusan kerja jugak..


Makan! Nuqman yang ghairah.

NAMPAK TAK MUKA ORANG TERUJA MAKAN?
Macam tak jumpa makanan 2 minggu!
HAHAHHAa..


Daripada pagi sampai ke malam, aku keluar.
Yang siang tu keluar urusan rasmi. DOk opis jer.
Pukul 5, gi umah Haida amik kopi.
PAstu bleh plak bersembang kat parking keta umah dia sampai jam 7petang. 
Daripada berdiri, sampai bertinggung. PAs bertinggung, dia duduk. Satgi mangkit berdiri plak. 
LAst skali, dia bersila terus atas simen.


Gitulah kami , bila dapat jumpa sesekali.


Kendian, malamnya aku dan HAida gi makan-makan bersama sorang lagi stokis HKCC yang hebak....
Iaitunya, si Nuqman.
NAk kenal dia leh gi belog beliau --- sila TET kat SINI.

Turut sama menge'join'kan diri adalah Puan Shakila...
Yang bertindak sebagai penaja pada malam itu.
Lokasi makanan tajaan kami malam tu adala di Johnny's, Aeon MAnjung.
Hikkhik..
Penoh perut kitorang makan sampai sedat.
Semua org amik cuti bulanan daripada berdiet.





Team Hidung Tajam:  Makbed dan Shakila.




Team Mata Sepet: Haida dan Nuqman Aliah.

MEnariknya dinner malam tu..
Semua orang bawak anak masing-masing.
Aku je tak bawak.
Ok la . KAlu tak penuh meja tu plak. 


Dengan jakunnya nak habaq, aku tak penah makan kat Johnny's. 
DIULANG. Tak penah makan.
TApi, tak bererti tak reti dan tak boleh makan.
Asal nama MAKAN je, bedal semua. 
BEst jugak menu-menu steamboat nye. 
SImple and healthy , of course.
KALAU KO ORDER STEAMBOAT ler.
TApi, kalau ko order nasik goreng sama daging bakar, daging goreng..bla bla bla...
PAstu tambah lagi mee kaler hijau tu, terus la ianya jadi tak healthy, kan?




NI makanan yg aku order (selain dari makan steamboat.huhu)
Order hanya kerana ianya berwarna hijau. 
TErnyata ianya sedap sangat. 
Boleh la bawak Inche Kitchi gi makan next time 
Dan aku sanga sukalah Lime Juice nya. 
PErghh..osem. 



Tengok la dia makan...

 Walaupun hanya 4 orang aje jumpanya, dan Nuqman dan Shakila baru je berkenalan, tapi kami sume boleh berborak dengan mesra.
TErlebih mesra kot.
Gitulah yang kita nak dalam bersilaturahim ni. 
KEnai semenet jer, terus boleh gelak-gelak sampai sedak. 
TAkyah le menyombong tak masal sebab besok-besok mana la tau kita susah, tersadai kat memana. Kawan-kawan yg bersepah ni boleh membantu. 


Adakah betui?



Haida dan beg baru... uuuuuuuuuuuuuuu

 PErempuan yang gambarnya seperti yg tertera di atas ini dahulunya (semasa aku menjadi jiran dia) tak penah usung beg tangan.
Aku ingat lagi betapa paniknya beliau bila kena gi dinner , tapi takde beg tangan yang semenggah sebab dia cuma ada satu henbeg yang ekslusif teramat, sampai tak sesuai nk bawak gi majlis yang santai tapi profesional.
HEhehe..
PAstu telepon aku tanya aku ada henbeg yg biasa-biasa tak, supaya dia boleh pinjam. Dan tak pasal-pasal aku juga kena panic attack sebab AKU LAGI LA TAKDE HENBEG. 
Henbeg aku suma cap Avon je. MAsa tu la. 
HAHAHAH..

Dan satu-satunya beg yang aku salu nampak dia bawak dulu adalah beg rotan atau lebih dikenali sebagai RAGA. 
Itulah dia 'briefcase' dan henbeg beliau...
Dia buat isi minyak angin. Nak bawak gi mengurut orang.
Ingat tak, dia ni adalah bidan? Bidan yang menguruskan aku sepanjang masa bersalinkan Wawan? 
Heee...


SEKARANG?

Dah ada beberapa koleksi henbeg.
Yang nampak cam comel je bagi aku, sebab aku kan buta brand dan henbeg. 
Tapi, dia ado LV 2 bijik. 
Pehtu, yang kaler pink kat ateh tu, udah nama Jimmy Choo ploks. 
Aih...
Buta-buta aku pon, idaklah aku ni jahil menor kan?


 MAkbed, bila hang nak minat henbeg nih? 






 ****


besties..


Henbeg cekelet yg aku pakai tu adalah hadiah besday dari Mak.
Brand terpaksa dirahsiakan.
Alah, tak penting pun tang brand tu.
Sebab, kat dalam beg tu sudahnya isi ngan puting Oni dan Wawan. Ada masa isi pampes diorang jer. HAHAHA... 
Beria aku pakai LV, skali keluar pampes Oni jenama PetPet. Lalalalala...


Pada dinner malam itu, kami semua balik rumah jam 10malam.
Kesemua mereka yang berdinner ngan aku malam itu adalah client saya. 
JAdi, dinner malam tu adalah bersama Team HKCC dan juga client-client saya yg banyak berjasa. 

 
Akhiri entry malam ini dengan gambo sniri...






Good night.
Terima kasih sebab baca.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram