Followers

24 Feb 2013

TANDA-TANDA ANDA MASIH LAGI TAK KURUS



Setelah pelbagai produk kurus anda makan... teh kurus, jamu, julap, kopi bla bla bla..
Setelah pelbagai aktiviti sukan anda ceburi... (konon)
Skipping kat umah..
Tekan tubi kat rumah..
Jogging siang malam keliling kawasan tempat tinggal anda, tak termasuk jogging setempat..
Kejar tenuk kat kebun tokwan...

Semua tu anda dah buat .
Tapi, adakah ianya berjaya menurunkan berat badan anda?

Takut nak timbang sebab bimbang tak dapat terima hakikat tak kurus?
Tapi diri dok rasa dah kurus sikit!

Tapi.tapi..tapi...


Berikut adalah cara lain untuk mengetahui sama ada diri anda sudah kurus atau masih tak kurus tanpa perlu menggunakan mesin timbang.


  1. Baju lama dah boleh sarung dah. TApi tak boleh butangkan. JAngan sedih. USaha lagi ye. 
  2. Seluar boleh sarung , boleh zip. Tapi takleh butangkan atau kancingkan. HEhehehe... Tu tanda dah kurus sikit, tapi kena usaha lebih lagi. 
  3. Nampak lagi tayar spare di kawasan-kawasan yang tidak sepatutnya ada tayar spare. Tu tanda belum cukup kurus.
  4. Anda masih lagi menahan napas ketika bergambar bagi menampakkan perut anda kempis. TAnda memang tak kurus.
  5. Muka anda sekejap je 'pecah minyak' walaupun baru je 2 minit berjalan kaki kat pasar malam.  INi lemak berlebihan ni. TAk kurus lagi.
  6. Anda dihulurkan brochure produk kurus oleh promoter dan jurujual alatan sukan ketika berjalan di pasaraya. Ini petanda anda memang tak kurus lagi.


BErtabah lah ye...






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram