Followers

21 Feb 2013

Hikmah di sebalik kejadian

Sepatutnya hari ni aku da pun berlepas ke Manjung jumpa Big Bos, tapi ada sesuatu yg terjadi menyebabkan aku takleh gi sana. 


Walaupun hati ini meronta-ronta nak gi jugak, tapi semacam ada sesuatu yg menghalang aku dari proceed rancangan tu. 

Memula, Wawan demam.
Kendiannya, Bambam Bee wat hal. Cam nak sakit jer. 


So, Selasa lepas aku cadang nak setelkan hal claim client je sementelah aku tak gi Manjung. Cadangnya nak gi Hospital Sik untuk apply laporan perubatan sorang pelanggan. 
Bambam Bee plak baru keluar 'wad' sehari sebelum nya. 
Tetiba je temperature naik. Sebelum tu ada gak rosak tang distributor. Tu pon , dah direpair. 
BAjet, semalam keta dah ok. Aku pon dah berapa hari tak keluar kerja dek memacam hal. Jadi, hari tu aku nak proceed buat kerja dan destinasi pertama adalah Sik. 


Aku kuar, isi minyak keta sume dah. MAsa tu dah tengahari. 
Tetiba hati ni cam berat sungguh nak drive sampai Sik. Selalu kalu nak gi mana tu, laju je aku jalan dengan konpidennya. TApi, tidak pada hari itu. 

Aku brenti jap kat simpang , dok termenung. 
Nak gi Sik ke tamau... Nak gi ke tamau..Nak gi ka tamau. 
Gile la.tatau apesal ari tu aku kompius sesangat ntah. 
MAybe sebab tak cukup tido menjaga si Wawan, so otak aku pun tak berapa nak boleh pikir. 





Last skali, aku pusing balik.
Tak jadilah gi Sik. 
Lain benor je 'berat hati' aku ni.


Aku terus gi opis aku kat town. 
Ada beberapa form nak kena submit. 
So, aku submit jela.
Takpela , tak pi Sik pun takpe. 
Sebab, Kamis ni (hari ni ler) aku akan kena gi Sik jugak nak amikkan BR1M untuk Alang. 

Rupa-rupanya...

Ada hikmah aku tak pegi sampai ke Sik ...



picture taken while driving


Temperature naik plokk!!!


MAsa tu aku ngah dok rilek-rilek karoke dalam keta. Lansung tak pasan yg temperature sedang 'ghairah' kat situ. 
Deng....


Balik terus la aku gi roger Kitchi Oppa (nama baru kerr??) cakap ketanye demam. 
Wawan demam.
Keta demam. 
ISkk~


Ade hikmah aku tak pi Sik hari tu.
Kalau tak, entah le. Tersadai tepi jalan kot, kan?


Dan Wawan plak, malam tu mengamok sebab sakit perut. 
Dan terbatuk-batuk umpama sesak napas. 
Riso gak aku. 
Panik-panik kejap sebab dia tak menangih meraung. 
Hanya nangeh teresak-esak macam orang yg terjaga lepas mimpi ngeri jer. 
Pehtu terus takmo tido. 
Perut disapu minyak angin. 
Tapi tak berkesan. 




Hmmm...


Last skali aku soh Kitchi Oppa gi kedai beli sebotol Gripe Water dan setin Ginger Ade. 
HAHAHAHAAA...


Gripe Water dia takmo plak. 
Campur dalam air pun takmo gak.
Ape pun takmo. 
Tapi, air tin tu nak pulak. 
Okla.. 
Nasib baik ada option. 


5 menet pas minum tu, Wawan sendawa kentut dengan dasyatnya. 
PEhtu, terus tido....


 




Skang nama dah tukar jadi Ginger Ade.


KAlau berani , try la. 
MAsa peknen ni, gaviscon pun tak berkesan ngan aku.
Yang ni je yg power dan cepat. 

Tapi, kalu budak kena bagi sikit jer. Jangan ko suruh dia minum setin plak. 
Sikiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit jer.
Tu pun, tak semua budak suka. 
TAk direkemen lansung untuk baby baru lahir atau yg belum start makan nasik.

Dan ini bukan amalan parenting yg bagus. 
Habaq siap-siap. 


Esoknya, bawak gi klinik.
Wawan dan Oni diberikan ubat cacing. 
Dan Wawan sudah baik demam hari ini.
CUma batuk dan sesema ajer. 



BAmbam Bee plak gi masuk 'wad' balik. 
Oppa Kitchi bawakkan. 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram