Followers

20 Jan 2013

Terima Kasih HKCC



TAk lengkap rasa blog aku tanpa entry tentang produk kesayangan aku nan satu ni..


Pabila belog kecintaan ramai tu lesap tetiba, hilanglah juga entri-entri penting Haida Kamaruzaman Collagen Cappucnino (HKCC) dan beberapa produk kesukaan lain yg menjadi amalan setiap hari.


Tak payah aku kenalkan beria sangat tentang HKCC dalam entry kali ni. Mostly banyak yg dah tau. TApi, buleh review kat entry Nuqman pasai HKCC nih. Nih la kot sesatunya entry HKCC yang berjaya diselamatkan. Ada dalam belog Lulu Caldina. 
Sekali lagi, Lulu Caldina menjadi penyelamat... Thanks....



***


Ini adalah MAkbed pada tahun 2008





Kurus kann?
TAkde la kurus sangat. Sedap-sedap aje gitu...
Masa ni berat aku dah mencecah 55kilogram.
TAu kenapa?
Sebab masa aku bersanding ni, aku dah pregnant da pon. 
GAmbor diamik pada Disember 2008..
Nikahnya pada Ogos 2008. 
Dalam perut masa ni ada Oni, 4 minggu usia kandungan. 

BErat sebelum nikah adalah 50kg.  *Sengehhhh....



Ini plak Makbed pada tahun 2011



MEngandungkan Wawan, anak yg kedua. 
Lihatlah betapa aku berkembang dengan pesat. 
Tapi masa ni aku dah sarat sangat sampai selipar pun dah jadi saiz 8. MAsa ni, apa pun aku tak peduli dah. Hanya keselesaan menjadi keutamaan. 
Berat ketika ini kalau tak silap aku ada la 82 kilo kot. 
Tinggi aku 150 cm jek.
KAn da cam doremon tuuu......





Ini lak aku selepas beberapa bulan melahirkan Wawan. 
Ko nampak tangan 'berkuasa' aku tu?
HEHEHE...
Kalau tak silap gambo ni diambil pada Disember 2011. 
Ce tengok balik gambo masa DIsember 2008.. pastu compare plak ngan yang ni. 


Disebabkan aku dah biasa berbadan kecik ... menjadi 'besar' adalah sanga menyukarkan.
Boleh rasa perbezaan jadi orang gempa nih. 
Walaupun aku buleh je nak berpositif cakap ada ramai lagi orang yang lebih gemok dari aku, tapi deep down aku sendiri tahu yang badan aku ni berat dan sangat susah nak bergerak aktif sementelah aku ni memang seorang yg aktif pon. 


Apa yg tak menariknya jadi orang badan beso cam ni..

Ini pendapat peribadi aje ye..


Badan cepat berpeluh. JAlan sikit je bukan stakat badan je basah, ngan muka skali basah kuyup. Peluh menitik! Mekap apa pun ta leh pakai. 

BAju tak muat. Nak beli baju baru pun tak semangat. KEmeja lagi lansung aku takleh pakai sebab takleh button. BUkan nak bangga-bangga cakap 'aset' beso gabak... Tapi kalau mat saleh buleh le kot bangga-bangga gitu sebab depa tak button baju pun takdo sapo nak marah kan. 
Kesimpulan, aset beso tapi tayang-tayang pun tak bagus. LAgi takbagus bila aset yang beso tu tak 'sempurna' sifatnya. Ngeeee... *paham ke tak ni?


BAu badan yang sangat kronik. Badan cepat berpeluh.. KAlau dulu baju buleh je pakai satu hari, dua hari tak payah basuh. TApi, masa ni setengah hari je, aku dah salin baju lain. 

Self - confidence memang ke laut. TApi, aku sabar kan je. 





Sehinggalah jiran lama, Haida the Mak Cik Urut memperkenalkan aku ngan produk keluaran Herba Culture, Collagen Cappucino plus Vitamin C , pendapat aku tentang kopi dalam peket ni berubah. 



Even aku dok sebelah umah jiran aku ni aku pun tak pasan she lost weight. Sampai dia wat susun-susun gambo gini, baru nampak beza. Iskk.. tembam jugak la beliau selama ni. HEHHEHE.. 
BAgus lah sebab at least aku tak tembam sengsorang masa tu.

Beliau test dulu kopi ni ke atas diri sendiri. Ternyata berkesan, pastu dia hasut aku lak minum. Dan memang aku ni suka kopi. 
Subhanallah, sedap kopinyeeee........~
Dan aku lak jenis yang tak boleh memulakan hari tanpa kopi. Dan tabiat sekian lama aku minum neskepe sejak zaman remaja menunjukkan kesan negatif pada badan aku pabila umur aku dah semakin meningkat.......
KEsan paling nyata, susah sungguh aku nak turunkan berat badan. 



2 bulan lepas amik HKCC

MAsa ni nampak kurus dengan osemnya sebab kebetulan bulan posa. Hehee... 
Sekitar bulan Ogos 2012.
PAstu,ilusi nampak kurus tu lagi nyata bila ko pakai baju kotak-kotak. SO, nak nampak kurus, beli baju kotak-kotak banyak helai yerrrrr......


Dengan HAida Kamaruzaman Collagen Cappucino (HKCC) tabiat minum neskepe tak brenti telah berjaya disingkirkan 100%. SIyes tak bohong. 
KAlau skang offer aku neskepe 3 in 1 , and even neskepe tin tu pun aku tak mo dah.
Gi jalan-jalan pon aku bawak HKCC aku sendiri hokey!!!
Tapi aku still minum starbucks la.. ngeh ngeh ngeh..



Ini plak gambo terkini aku pada awal tahun 2013. 
Aku sudah pun menambah koleksi baju kemeja. 
Dan sebelum ni memang aku tak sentuh pun baju putih, skang sebab kerja, aku kena pakai jugak kemeja putih. 
Alhamdulillah, jumpa jugak yang muat.
Kembali kepada saiz 42. 
Kemeja dah buleh button..



Haida ta pernah cakap minum HKCC buleh buat kurus. 
TApi, dia selalu cakap.."hang minum la  Susut itu bonus.."

Means, aku dapat le bonus susut tu.
TApi, pokok pangkalnya adalah cara kita menjaga pemakanan dan cara hidup kita.
Dengan HKCC, aku leh buat disiplin makan tu. 
TAkde dah la makan cam orang kebulor.. sebab aku ni memang suka sangat dengan makanan. 
Aku ambil HKCC setiap pagi dan petang... dan pas minum tu memang kenyang.
Idak le kenyang sampai takyah makan nasik lansung.
Tapi masa amik nasik tu, amik takat mana yg cukup je. 
ISkk..bebtul la buat aku berubah..

Testimoni para pengamal HKCC memang ramai dan mereka sendiri mengakui kemujaraban HKCC dalam mengawal selera makan ala-ala antu raya tu.. Hilang terus.





PAling sweet adalah HKCC juga merupakan kesukaan Mak.
Dan juga kazen-kazen. 
Dan banyak rakan-rakan blog dan client-client Makbed mencuba HKCC..  Guess what, ada yang dah jai stokis dan agen pun. 
MEmang diakui kesedapan dan kehebatannya. 





Dengan rasa rendah diri, Makbed ucapkan mekasih bebanyak kat Makcik Urut Tersohor , Haida sebab kenalkan HKCC.
Dialah yang menyaksikan kronologi kurus - gemok - kurus aku sejak beberapa tahun yang lepas. Dan dia paling tahu rahsia lelemak kat badan aku ni. 
Aku pun hepi dia pun dah pandai meranggi-ranggi skang malah lebih hebat daripada aku. Hewhewhew...

Manfaat pengambilan HKCC mungkin berlainan mengikut penerimaan tubuh badan Tidak le aku kata,HKCC ni hanya untuk orang gemok je amiknye. TAK.
Cuba la dulu. Anda akan tahu khasiatnya.
Pun begitu, sila rujuk agen dan stokis dulu sebelum amik ye. TAkut plak kot ada yg elergik-elergik kang. 



Walaupun hilang sume entry-entry berkenaan HKCC, atau maybe aku terpaksa taip banyak-banyak kali pasal HKCC ni, tapi aku takkan penah jemu kot bercerita tentang produk kesayangan aku ni.
Dengan harga RM39.90 sahaja, ia telah mengembalikan senyuman dan rasa senang hati aku setelah sekian lama. 
Jadi, aku menulis ... menyatakan rasa terimakasih aku.


Cukup setakat ini dulu.


Nanti aku taip lag entry lainnya. 



Ingin tahu lebih lanjut tentang HKCC dan produk lain keluaran Herba CUlture, sila LIKE page Haida Kamaruzaman Collagen Cappucino


Untuk entry lama aku berkenaan HKCC, sila ke link INI




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram