Followers

6 Jan 2013

Sate Ikan ! Sedapp....






Dulu penjual sate ikan ni naik basikal tua. Bawak dapur yang sama macam gambo kat atas ni.


Skang, dah naik moto.


Memang nostalgia sangat sate ikan ni. 
Sepanjang masa kanak-kanak, aku menyimpan wang saku untuk beli sate ni.


Masa mengandungkan Wawan, aku jumpa pulak sate ni setelah berbelas tahun tak merasa.
Nikmatnya makan...


Dan bila balik ke Alor Setar, aku jumpa generasi pakcik yang jual sate ni masa aku kanak-kanak dulu. 
Skang, anak dia pulak meneruskan legasi jual sate ikan ni.


KAlau dulu, beli 2 cucuk je setiap kali beli.
Nanti abah marah.

Skang, beli 20 cucuk, makan sorang.
HAHAHAHA..



Bestnye kan jadi dewasa. 



Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram