Followers

7 Jan 2013

Isnin yang mendung jer..



Hari ni pembantu rumah upahan datang seawal jam 7.30 pagi. 
Tetiba je masa bangun tadi, badan aku sakit-sakit sebelah kanan. Takleh nak straight. Rasa cam nak muntah pun ada.
TApi tak keluar.
Mungkin badan masuk angin kot sebab banyak makan taugeh recently.  


Then aku mengambil keputusan utk sapu Fellina Inch Loss kat perut dan belakang. 
Alhamdulillah, skang dah oke dah.
Cuma ada la rasa nak muntah-muntah tu. 
Nih pun lom makan. Leh minum air masak je.
Bagus lak menda pink ni ye... 


Tadi test pembantu rumah upahan ni.
Aku nak kuar kejap gi antar Oni ngan Wawan ke umah pengasuh. 
So, aku tinggalkan dia je kat rumah.
Inche Kitchi lak tido kat bilik. 
MAri kita lihat apa yang berlaku....








TAkde berlaku pape pun..
HAHAHAH...
Inche Kitchi tido je.
Camana aku tinggalkan, camtu le rupa dia bila aku balik. TAk menguit seinci pun!
Cis..



Dan pembantu rumah upahan pun bekerja dengan gigihnya.
5 jam masa dia kat umah, dimanfaatkan sepenuhnya.
Kali ni aku tak soh dia kemas bilik utama, sebab Inche Kitchi dok tidoq. Hanya kemas ruang tamu, bilik Alang dan tolong cucikan bilik ayaq ja. 
Tu pun dia bantai cuci sekali lapik kaki yang berlambak kat umah. Cuci tangan lagi tau.
HEhehee...


Ada gak test tinggal duit atas meja, 
Singgit... seploh hengget.. lima puluh hengget pun ada sekping aku letak. 
Tak usik jugak. 
Bagus..bagus..
Dah 4 kali aku guna servis dia, semuanya osem. 
Alhamdulillah.


***


Memecah kesunyian hari aku, tetiba terima panggilan hangat dari customer HKCC.


"Assalamualaikum. Liza, awak tang mana? Saya nak kopi ni... KETAGIH....!"


I was like.. "uikkkk...??"


HEran gak sebab tak silap aku bulan lepas dia amik 2 kotak or 3 kotak gitu. 
Cepat tui abih. 
Mandi kopi kah??







Rupanya......


"Saya ni berebut ngan suami citernyerrr.. Tu pasal la habih cepat. Salu tu minum Milo, tapi la ni takmau da. Pasni saya beli ni, nak sorok. Taknak kasi dia tau saya beli banyak. "


Wahahaha... gelak aku.
Ingat kes berebut HKCC ngan suami ni kes terpencil je.
Rupanya, memang kerap berlaku.
Sama la cam kat umah aku ni.
Aku rasa Inche Kitchi minum lagi banyak dari aku. 
Tetau je abeh sekotak. 






Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram