Followers

8 Jan 2013

Hina Sangat Le Aku ?








Salah ke kerja aku buat skang ni? 
Patut ke aku dihina kerana kerja camni?
Aku tau la aku tak de degree.. takde masterjikk... PHD pun takdek!
Tapi, aku suka kerja camni.
Berbakti kepada tanah. 
Penat.. tapi lebih la bagus dari simpan PHD je kat umah ye dak?


LAgipun, skang ni nak amik PHD takyah gi berabih duit ribu-ribu dah.
Dok umah aje pun leh amik PHD.


Asyik kena sound je dua tiga ari ni.
Mementang le aku ni gadis picisan jer. Tak lawo...  
Aku jadi penanam jagung pun dia pandang aku sebelah mata ja.
Iyela..dulu aku ngorat anak dia. Tapi anak dia tak suka aku, sebab aku pakai spek. 
Hudoh kate...


SKang aku pakai contact lense. 
Senang sikit aku nak bercucuk tanam. TAkde le jatuh spek aku ke tanah!
Pastu takde la aku nak kena lap spek aku bila dibasahi peluh. 
Tapi, walaupun spek aku dah takde, mamat tu tetap taknak kat aku.
Sebab mak dia le ni, anak dia dah tak pandang aku dah.


BAngga la sangat menantu dia ada PHD. 
Ceh.. ado PHD pun, aku tengok goreng telur mata kebau pun tak pas juge.
Asyik terburai je isi perut telur kuning tu.
Masak nasik goreng pun tak leh. PAkai perencah Sri Aji jer. 
Camtu, aku pun bleh. Standard aku yang takde kelulusan ni je masak nasik goreng pakai perencah Sri Aji tau!
Aku takde PHD!!


TAkyah la makcik banding-banding menantu makcik dengan saya makcik (ceh.. "saya" plak..)
Dahku sedar diri ini, hanyalah seorang petani. 
TApi, aku kaya.
Ada lembu 2 ekor, ayam berekor-ekor... Setiap 2 jam ayam aku bertelur makcik tau!
Aku ada kuda 3 ekor, lain-lain baka. 
Ayam piru pun ade. 
Ayam turki pun ade tau. 
Ape lagi.
MAkcik nak ape?
Arnab? 
RUsa?
Ade je makcik. 


Menantu makcik ade ke???


JAngan makcik gelakkan kebun saya yang sekangkang kera tu, makcik.
Situ le tempat saya mencari rezeki.
Apa yang saya tak tanam?
Saya merupakan penanam gandum terhebat kat taman ni makcik tau?
TApi, saya juga tanam lobak merah, tomato, halia, jagung, sawi,.... 
Bluberi.. stoberi pun saya tanam!
PAling bagus skali, kebun saya ada pokok epal. 
Yang saya pasti makcik takde.
MAkcik tau ape?
Nak epal beli kat Tesco kan? Tak main aaa Tescoooooo!!!


Saya tanam tau!



TAk salah pun saya memilih nak jadi petani berjaya. 
Dalam kesibukan saya bertani tu, saya adalah perancangan kewangan. 
Dan saya juga ada saudagar kopi yang paling ohsem di universe. 
Anak makcik tu pun curi-curi beli kopi kat saya tau.
EHEHEHHEHE....



TAhniah le makcik. 
Walaupun yang ada PHD tu menantu makcik, tapi makcik pun layak gak dapat ucapan tahniah.
Sebab... makcik takyah masuk universiti pun cam menantu makcik, makcik dah dapat PHD.

Perasaan Hasad Dengki.



Dan saya.....



Saya pun nak amik PHD gak.
Ingat menantu makcik je buley






**


Dah order dah.
Jap gi sampai la tu...







Perkenalkan kebun saya....










*bosan. nak makan koteaw tomyam, tapi takde sapa nk tolong beli. 

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram