Followers

30 Jan 2013

DINNER AT SUASANA CAFE




Lokasi makan bersempena meraikan Hari Malas Makbed kali ini adalah di sini...



Suasana Cafe, Alor Setar

Abaikan jer model tak berbayor tuh. 


Awalnya ALang ajak makan sini sebab nak rasa burger bakar nya terpemes katenye kat Alor Setar nih. 
Tapi, malam ni burger tu tak bukak la pulak. 
HUuu...



So,kami order apa yg ada je. Bau sup menusuk idung , membuatkan aku tak sesabo nak rasa bihun supnya.

Selain bihun sup dan koteaw sup, ada juga nasi ayam. 
Sup lain... ada sup ekor, sup lidah, sup gearbox, sup perut.. HAHA..serba segala sup la. 



Aku order bihun sup daging

Bihun sup daging adalah pilihan aku kerana aku memang pemakan daging yang tegar. 
Rupa parasnya pun sudah nampak mengiurkan. Apatah lagi la kalu duduk depan bihun ni. 
Baunya ... PErgghhhhhhhhhhhhhhh..... MEnyelerakan!
Kena pulak ngan cili pedasnya. Terbatuk-batuk menahan sedak kerana kepedasan. 
Memang power bihun sup kedai ni. 
Siyes aku nak datang lagi pasni. 


NAsi Ayam untuk Oni dan Wawan


Caya tak nasik ayam ni sepinggan dihabihkan oleh Oni?

HAHAHAHHA... -----> tak payah le percaya sangat sebab selagi Ibu nya ada, Oni takkan dapat perabih 100 peratus makanannya kerana Ibunya akan 'cukai' sikit. 
LALALALA~
TApi, Oni memang sukakannya. 
Memang sangat sedap nasi ayam kat sini. Memang NGAM abeh la sup dan ayamnya.
Makbed rasa jer sikit. HEE.. yang makannya tu ONi dan Wawan.


Wawan dan hobi beliau

KAlau kat kedai makan, bila mana je aku order teh o ais limau, haaaaa... INILAH kerjanya. 
Mamah limau tu sampai kering-kontang-kesit limau tu dibuat Wawan. 
Sama lah jugak ngan Oni.
Tapi, Wawan lagi teruk sebab dia siap leh kunyah lagi sebijik limau tu macam makan sirih. Tapi tak hancur pun limau tu sebab dia hanya nak pastikan suma 'zat-zat' limau tu keluar jer. 

Pernah ada satu tokeh kedai siap kasi sebijik lagi limau tambahan bila tengok Wawan punya sedap dok sedut limau tuh. 
HAHA. kaya dengan vitamin C ye nak ye..?


TAdi aku order 2 bihun sup dan 2 nasi ayam. 
Air plak teh o ais limau, sirap limau dan air kosong.

Total: RM26.00

 OSem kan?
 
 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram