Followers

27 Dec 2012

MAri bercerita bersama otomen



Malam-malam aku suka bercerita ngan Oni sebelum tido. 
Walaupun dedua otomen ni hari-hari tengok citer Pada Zaman Dahulu, tapi setiap kali aku bukak mulut berlakon jadi Sang Kancil je dema yang awalnya dok histeria atas tilam akan jadi diam.

Tapi, semalam, aku agak malas nak bercerita. 
Jadi, aku suruh ONi lak citer kat aku. 
Untuk memudahkan kisah, aku mulakan dulu citer tu untuk dia. 


"Pada zaman dahulu.........ada seekor Sang Kancil tinggal di dalam hutan."


Oni dan Wawan diam. MAsing-masin baring dengan botol susu memasing. 


"Sang Kancil lapar.... Dia nak mencari makanan," sambungku lagi. 


"Hmm.. Sang KAncil boleh minum susu kakak Oni.." sampuk ONi tetiba.


"Ye,, tapi Sang Kancil tak pandai minum susu botol.." balas aku. 
"Dan Sang KAncil pun jalan-jalan dalam hutan. Tiba-tiba....." aku berenti kat situ. 



"Tiba-tiba apa?" tanya ONi, eager nak tau. 


"Hmm... tiba-tiba Sang Kancil nampak kawan dia. Siapa kawan Sang KAncil tu?" tanya aku pulak.


"Errmmm... Gajah!!!" jawab Oni, excited.


"OO...pandai....." aku lak sorak, excited. 


"Hah, pastu kan, Sang KAncil ajak Gajah jalan-jalan. Kesian dia lapar tak makan lagi... Kan Ibu Kan?" tanya Oni lak. 


"Betui.." aku layankan je. Biar imaginasi dia lak la bercerita. 


"Sang Kancil tanya Gajah... HAaii , Gajah. Dah makan ke belum?" aku wat suara cam Sang KAncil. Gelak-gelak Wawan sambil minum susu. Hehe...


"Gajah pun jawab... AKU LAPAR LA KANCIL..." sambung aku lagi. KAli ni wat suara gajah pulak. HAHAHA... Terer tak?


"Kemudian, Sang KAncil dan Gajah pun jalan-jalan cari makan sama-sama. Tiba-tiba... Sang Kancil sampai kat satu tempat. Tempat tu ada baaaaaanyak makanan. Apa nama tempat tu...." Cerita aku berhenti dengan soalan. 


Oni terkebil-kebil kejap. Berfikir.....






"HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!" pekik Oni tetiba. 




"Hah, apa dia?" 







"Ada TESCO!!!!" jawab Oni sambil angkat tangan tinggi-tinggi. 
 

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram