Followers

15 Dec 2012

Makbed Kena Pau.

YAhahaha..
Eksaited!!
Dah lama saya menunggu ketibaan objek ini.
Pertama kali melihatnya di rumah mak mertua, saya tertipu!
Saya memula tak begitu amik port.





Nampak macam apa?

Cucuq badak?

PAu sambal?


Cekodok resakse?????



Memula aku ingat cucur badak la jugak
So, aku memandang sepi je kuih ni bila Umie (MIL) letak atas meja makan.
TApi, tengok saiznya macam besar je bagi sejenis cucur badak.
TAnpa berniat nak pikir panjang-panjang, aku ngap sebijik masuk mulut. 
 
Tuzki Bunny Emoticon
Oh NO!!!!
BUKAN CUCUR BADAK LAH!!!
Ianya adalah
PAU GORENG BERINTI KACANG MERAH
Dan rasanya sangat sedap!
Tuzki Bunny Emoticon
Sedap sampai terharu tau~





Umie kata Kakak Ipaq bawak dari Terengganu.
Memang limited edition je pun.
Ngee..
Elok aku mula berselera nak makan, tetiba je pau goreng tu habih. 
Kuang kuang kuang~

Tu la...sombong la lagi. 

HAHAHAHA




Maka, ari tu aku order kat Kakak Ipaq suruh pos.
Teringin nak makan lagi.
Kali ni minta pos bebanyak.
TAMAK. Nak makan sorang.
HEHEHHE..


PAgi tadi courier pau goreng pun sampai. 
Di pos laju-laju dari TErengganu.
Kakak Ipaq boh skali pau untuk Umie.
JAdi, kami masing-masing boleh makan pau goreng tu tanpa perlu berebut-rebut lagi. LALALALALALAL..



Rupa sebelum gorengnya cenggini.
Boleh la dikatakan ala-ala frozen food. TApi, tak perlu simpan dalam ruangan freezer. 
Just simpan dalam peti ais pintu bawah tu. 


Bila nak makan, panaskan minyak.
Agak-agak banyak cam nak goreng cekodok tu.
Goreng.
Dah kaler-kaler brown gitu, angkat.
Sedap makan.
Nak idang kat orang pun best.
Mesti orang kata ko seorang wanita yang rajin memasak. 
Kahkahkahkah~



LUpa nak tanya Kakak Ipaq sebungkus ni berapa Ringgit Malaysia. 
HEHHE..



Sedap.. Makbed Pekena Pau....
Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram