Followers

10 Dec 2012

Farid Kamil Dan Baju KAhwin Beliau



BAgi aku, isu Farid Kamil main kawin-kawin pakai uniform tentera ni adalah isu kecil tapi perlu dihighlightkan kepada masyarakat.

KErana isu kecil gini, kalau buat banyak-banyak kali, lelama jadi beso la jugak kan. 




Ini adalah pendapat aku je berikutan kes FK ni..



Keputusan FK dalam memilih busana raja sehari mereka adalah sangat tak bagus dan menunjukkan FK adalah agak tak berapa nak berilmu sangat dalam isu memilih outfit. BAnyak lagi baju yang selama ni dia pakai nampak hensem je kalau gi red kapet tu,tapi boleh plak dia pilih uniform yang membuatkan dirinya jadi tak hensem. 
KOrang rasa FK pakai baju gitu ensem ke??


Sori la aku cakap dia tak ensem. 
Sebab, hanya orang-orang yang layak dan ditauliah je yang boleh 'bawak' imej uniform cenggini untuk majlis apa pun, apatah lagi majlis kawin. Dan orang-orang yang ditauliah ni yakni encik-encik polis, navy, tentera darat ...udara bukan dari sembarangan orang ye.
MEreka menerima watikah perlantikan. 
Mereka ini berkhidmat di bawah payung DIRAJA. 
KAlau tak takde le nama Polis Diraja Malaysia, Angkatan Tentera LAut DIraja MAlaysia, KAstam Diraja MAlaysia. 
JAdi, silalah jadikah teladan ye. KAlau kamu takde tauliah jangan la cuba-cuba nak perasan.
Kena ketulahan nanti!



Sword bearer ni kalau tak silap aku la kan, hanya layak untuk pegawai-pegawai je. 
Mu ingat senang nak jadi pegawai?
Kena gulin-gulin dalam selut , taik... hampir-hampir nak mati lepas, mati kelaparan pun ade. Hanya nak dapatkan tauliah. 
JAdi, silalah paham kenapa FK ni dikecam dengan 'meriah'nya pabila beliau mengenakan uniform istiadat sebagai pakaian majlis kahwin nya. 



Sword bearer atau nama panggilan glemer nya 'jalan bawah pedang' yang dibuat di majlis FK ni cacamarba kot. Ni aku punya opinion je.
 TApi yang paling jelas, biasanya pengantin yang lalu bawah pedang ni, nak-nak yang lelaki la kan, tak de plak senyum ceria sokmo gitunya....


gambar pinjam je..

Weh..muka patut serius weh!!
PEGAWAI!! Kena garang.....!!!!!!!
 *kalau nak senyum pun kena cover-cover sikit. kalau ada misai, selamat!
YAng buleh senyum cuma pengantin pompuan jer. 



MAka...
PAda rakan-rakan navy yang masih menjadi navy (sebab aku kan ex-navy wife), pesan aku, jaga diri dan batch pasukan anda.
BUkan semua orang boleh bertauliah seperti anda.
Carry yourself in a correct manners. Jaga adab sopan. 
Orang lain hanya leh tengok je..simpan keinginan nak pakai hensem-hensem gitu.
Same applies to other pasukan ye. 

Kesian FK. 
Dah tercapai impian dah, tapi silap gaya kena masuk lokap plak.
HAdehh~


Sori aaa kat peminat FK. Aku terkomen pasal ni. 
By the way, FK jauh lebih ensem dengan memakai camni..










Jom tengo gambo kawin Makbed dulu-dulu.
Ada sword bearer jugak.
Cuma, gambo kawin aku tak banyak macam korang la.
KAmi takde album kawin.
Sebab, semuanya simpan di jiwa sajer..









Inche Kitchi lagi ensem kott kan kan kan.. Ini siriyes!!!










Ni senyum lebar ni.
Ok..yes. MAkbed memang kurus time ni.
Berat ketika kejadian adalah 55kg. 
So, skang adalah 60 kg (kembali gemok!)


Skang, kalau aku senyum lebar seperti gambo di atas, ada sesuatu yg takde.


Iaitunya....



gigi ku nan sebatang itu.
BAru je cabut 2 minggu lepas.
So, kalau senyum cenggitu, nampak lobang lah!




Dah tua dah kite kan?





Boleh baca sini untuk maklumat lanjut... Farid Kami Dan Uniform Askarnya



Rindula la saat asben saya ensem seperti ini.
Bilalah lagi Inche Kitchi nak hensem seperti ini?????


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram