Followers

28 Nov 2012

Tikus la pulakk



Tikus bukan sejenis haiwan ternakan.


LAtely kerap pulak dengar menda berjalan atas bumbung. Aku saspek musang or tikus mondok le. 
Kewujudan musang kat kawasan umah aku ni memang well-known sejak aku kecik-kecik lagi. 
TApi, semalam aku buleh dgr menatang tu dok menggigit atau menggerit sesuatu di bumbung. 
HAih!!!!

Jangan jatuh ateh muko den udah lerr!!




Dan kewujudan kak ti /cik ti / tikus rumah ni memang menjadi-jadilah skang.
Skang, kakti itu semakin berani me'reveal' kan dirinya.
YAng buat aku yakin itu adalah tikus bila aku balik dari Sik 3 hari lepas. Mungkin tong sampah suma clear, takde makanan. 
Aku balik tu, terbalik-terbalik barang dapo sume.
Bekas letak kerisik yang aku letak dalam tipuware lutsinar itu telah ditebuk. 
Bukan pecah..
TApi berlubang.
MAcam kena gigit.
TAkde lansung kesan pecah kat tipuware tu...

Sayang kerisik aku....
Huhuhu..banyak gi.
Tapi kena buang semua. 


Pagi ni, Mak pulak kena.
MAk siap bancuh tepung untuk dibuat cucur udang.
Tapi tetiba Abah lak ajak gi makan nasik lemak kat simpang. SO , sume berduyonnnnn lah ikut.
MAk tutup bekas bancuhan tepung tu. 
Tapi, bila Mak balik, Mak nampak kesan selepet-selepet kat tepi bekas dan juga kat atas kabinet, dekat-dekat je dengan bekas bancuhan tu. 
Hati Mak rasa tak sedap.
MAk terus buang je bancuhan tu. 
MAka..kami tak makan le cucur udang hari itu.
Uwaaa~



Abah bebel-bebel.
Pehtu...gi beli perangkap tikus lerr...


HHAHAA..
Kita tengok le besok tikus tu sudi tak nak masuk dalam perangkap Abah..
HArap-harap masuk le.

Pehtu, aku kena buat makeover sikit kat umah ni.
Kasi 'tutup aurat' sikit. 
Semoga tikus tak selera nak masuk. KAn?



Tulih sini la.
MAk kata takleh kutuk-kutuk tikus kuat-kuat. Tikus tu buleh dengar dan paham.
JAdi, tulih sini ajelah.... 
Tikus tak bace blog kot kann??




Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram