Followers

16 Nov 2012

Pengaruh Ultraman Kepada Oni







Dah masuk generasi kedua dah peminat otomen ni.
Zaman aku kekecik, Abah tak kasi tengok otomen, aku nangeh.
Sedih...
Terus berazam nak tukar Abah. 
Berangan nak ber'ABAH'kan otromen.


KahkHAkHAkKahKah!


Zaman kecik yg kuat berimaginasi.



Pun begitu, otomen ni juga memberi kesan nyata pada Oni...


Antaranya:





Oni buleh menjiwai pelbagai watak.
Watak mangsa kekejaman resakse.
Dan juga watak Otomen. 


Cuma, yg tak best tu, bahasa-bahasa yang digunakan dalam alih-bahasa otomen tu la kan. 




Kesan kepada Ibu Oni plak:

Ibunya dituduh Ibu kepada otromen. 
Ibu takleh tengok movie lain melainkan otomen ajer.
Ibu kena jadi resakse bila Oni nak jadi Otomen. 
Ibu kena pujuk pulak Oni bila citer Otomen abeh...






TAdi, Oni memberi satu fakta baru kepada Apak.

Fakta itu berbunyi begini:




"Ayah, tau tak otomen tu pakai spende?"



Ayah pun berkata dengan heran "HOH?? Yeke..."



"Yela...." balas Oni. "Sebab tu la Oni pakai spender..."



Sumanya gara-gara nak pujuk ONi jangan pakai pampes dan pakai la spender sebab Otomen tak pakai pampes, kan? 

Kalau tak cakap cemtu, memang dia takmo pakai spender tau!





Huk aloh.
Besok beso ko baca balik entri ni ONi. 
Punya la klako nak mengajar dirimu erti kehidupan.
Hikhikhik~



Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram