Followers

30 Nov 2012

Nasib Tokwan yang Bercucukan Seorang Otomen



Dek kerana terlampau menjiwai watak otomen, serba-serbi tindakan semua nak kena sebut kata-kata keramat otomen tu. 


BEbaru ni je, Abah aku kena penangan otomen si cucu. 


Ntah hape la si Linda buat hari itu, Abah aku naik angin. Linda kena bebel ngan Abah. 
Aku plak dok je kat meja komputer, siapkan proposal prospek.
Tapi sesambil tu aku pasang telinga jugak la dengar apa yg Abah bebelkan tu. 


Oni pandang je Mak Njang nye kena bebel ngan Tokwan.
Walaupun Oni kecik tapi dia tau yang Mak Njang dia tengah sedih sebab kena marah.
Oni plak memang sangat kamceng ngan Mak Njang.
KAlau Mak Njang nya datang, Ibu memang rilek je la. Semuanya nak MAk Njang buat. 


MElihatkan MAk Njang kesayangannya kena marah, Oni tetiba emosional. 
Kembang kempis idungnya memandang Tokwan. 
Tapi, Tokwan tak pasan pun.
Aku je la nengok dari jauh.
Tu pun aku panggil-panggil Oni supaya jangan kaco Tokwan yang sedang berkhutbah itu. 


Oni wat tatau je.
Misi dia adalah nak menyelamatkan Mak Njang dari terus kena marah. 


"TOKWAN, jangan marah Mak Njang...~!" tegas Oni, sambil bercekap pinggang. 

Tokwan pun brenti bebel kejap. 
Tengok cucu.


Pastu, sambung balik bebel.


Oni tensen. 


Tetiba ....







Oni jadi otomen laaa......




Dia wat aksi fire-fire tu, siap terbang-terbang bagai, bersilat-silat tangannya , kononnya tengah transform jadi otomen la tu kan...


Bila dia rasa dia dah bertukar jadi otomen, dia pun cakap..

"TOKWAN, JANGAN MARAH MAK NJANG LAGI!" 

Waa... siap tangan bersilang laa.. Fire Tokwan laa...!!!



MAk aku dah bantai gelak dah. 


Tak cukup ngan aksi otomen tu, Oni amik bantai tutup muka Tokwan. Tak bagi Tokwan pandang MAk Njang dia.



"Dah..Dahh.. Jangan marah Mak Njang..."



HAHAHAHadehhh...





Ni la sebabnya Oni kena duduk ngan ibu. 
Nilah sebabnya Ibu tak kasi Oni dok ngan Atok-Atoknye..
KAng, Oni buli Atok dan Tokwan. 



Mesti Tokwan ngan Atok tengah rindu Oni.
Diorang asyik gelak je sepanjang dok umah aku. 
Ngadap Oni memang buleh wat pipi jadi tegang. 



Oni panggil Atoknya, Mak. 
Kadang-kadang dia panggil Tokwannya, Abah.
Abah ngan Mak pun layannn jer... Terasa cam muda balik lak kan. 


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram