Followers

30 Nov 2012

HKCC dan Kismis Al-Mukjizah adalah Produk Keluaran Herbal Culture. Dan Makbed pulak bukan sejenis produk.



Antara habit tak leh tanggal aku setiap kali gi Manjung adalah singagah kat kedai tudung di Billion Manjung. 
TApi, syaratnya, beli mesti takleh kurang dari 3 helai. 
Terbaru pergi ke situ, tuan kedainya takde. Takleh le plak nak sembang-sembang lama lagi. 
Sembang ngan pekerja adalah bosan. 
*Kekwat lak kan. 




PAshmina di atas adalah bermaterial sama. Design pun sama. CUma letak warnanya sahaja yang lain.
Ok, bulan depan akan pegi lagi skali kedai tu, dan aku sure beli lagi patern ni dengan letak warnanya yg berbeza plak. 


Lepas ni , insyaAllah nak memperbanyakkan tudung InspirasiHAna pulak. 

****


Mak Abah dah pun balik selepas hampir seminggu teman aku di rumah. 
Sebek terus muka Wawan bila Mak Njang dia dah siap beg nak balik.



Budak sedih.
KAlau Linda ada, asyik nak nangeh je, minta dukung.
Ce kalau Linda takde, nangeh minta dukung sampai ke sudah aku wat derk je. Tu yang tido atas simen salu tu. 
Ngeeeeeeeee~




Tengah kira untung juai HKCC nampak?
HAHAHHAA...
Ni cari pasal pulak, berebut duit ngan Alang. 
Tokwan dah kasi dia duit merah, tapi dia tetap nak duit biru yang besar tu.
Duit singgit pun dia takmau. PAdahal sama je kaler nye ngan duit biru besar tuh. 
HAih!




Ahli keluarga mengiktiraf Haida Kamaruzaman Collagen Cappucino (HKCC) sebagai minuman keluarga.
Bukan family Makbed je, sepupu-sepupu Makbed sniri pun gemarkan HKCC. 
Jadi, memang tak menyesal la jadi stokis HKCC. Sebab kalu kome tak mau beli, siyes aku minum sorang.
HAHAHA..


Terbaru, aku gi sua 2 peket HKCC yang memang salu ada dalam henbeg kat makcik nasik lemak kat simpang umah aku tu. 
Saja je soh dia try memula tu.
Aku sertakan sekali bisnes kad aku. 

"Kalau kopi ni sedap, makcik naklagi, makcik tepon saya.." tu je aku cakap. 


Pagi tadi, dia dah tipon.
Nak beli sekotak. 
Aku benornya nak soh dia jual kat kedai makan dia tu.HEHHEEE..~
Tapi, dia kata ni bukan utk jual. Dia nak minum sendiri. Dia kata, aku bagi 2 peket tu tak cukup. 
Dia tak puas minum. 






Ni anak-anak kecik Stokis HKCC Kedah. 
HAHA.. anak aku la tu.
Walaupun dema takleh minum HKCC, Herbal Culture ada mengeluarkan produk lain untuk kanak-kanak khasnya iaitu Kismis Al-Mukjizah. 





Secara umum kita memang tahu kebaikan mengamalkan kismis ni. 
So, tayah le citer berlebih-lebih sangat sebab korang pun pandai.
Oni dan Wawan memang mengamalkan kismis.
Sebelum ni aku try bagi kismis Lego tu, takmo. Suma wat muka ketat, kening bersambung sume.
Dema just makan kismis Mekah je. 
Kendian , Haida bagi aku sekaton kismis. HAmek ko!!
Soh aku try.


Oni dan Wawan tidak mengamalkan makan 7 biji kismis, tapi dia makan segenggam sekali makan.
Amik, boh dalam mangkuk, dan makan seperti makan kacang. 
Sebab tu la anak aku suma pandai. HAHAAHAHA... Pandai berdrama di rumah. 
Personally, kismis ni sedap. Berwarna hitam pekat dan tak berbiji. Besar-besar plak tu kismisnya. 

Begitu sukanya Oni ngan kismis tu, sampai aku terpaksa sorokkkan itu botol kismis. 
KAlau tak, memang habih la. Sehari sebotol kot?!!!!
Sebotol ada 200gm ..


Jadi, kalau sesapa yang nak cuba, boleh la beli.
Sebotol hanya RM12 aje... 
Berapa lama tahan sebotol tu aku tak tau. Ikut suka hangpa la nak makan cenggena. 
Kalau aku, sebotol cuma tahan 2 hari.
AAHHAHAHA..~ Aku pun makan sekali.


Boh kismis tu dalam puding roti pon sedap.


Semua produk adalah keluaran Herbal Culture.
2 produk tu je la.


Makbed bukan sejenis produk ye. 
Jangan plak ko telepon cakap nak order Makbed sekotak. Yakdish kang..~


Sapa nak sample, sila roger.
Kismis takde sample. 
HKCC je. 
NAk, roger kat fb or ruangan komen. 


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram