Followers

12 Oct 2012

Kenapa saya tak hapdet blog ketika waktu bekerja...



AKu telah dimarahi kerana tidak menghapdet blog ketika waktu bekerja. 
JAdi, orang yang bekerja ketika ini boring menunggu entri sambil refresh-refresh blog , tetapi entriku tidak kunjung jelma. 

Ngeh ngeh ngeh..


"Silalah makbed hapdet blog sebab kat opis aku ni pesbuk takleh bukak. Kena block. Bole bukak blogger jerr.... JAdi, ko paham tak perasaan aku?" 


NAma terpaksa dirahsiakan sebab takut kantoi. 
NAnti kurang plak bonosnya hujung tahun ni.
Bah Bah Bah!

Mintak maaf sangat le ari ni tak berapa nk banyak idea nak blog.
Bekfes tadi, wat cucur udang. HAbih kan udang dalam stok.
Kendian, sidai kain kat blakang umah. 
PAstu, cabut rumput-rumput kat tepi umah. 
Ingat nak habihkan le semua rumput yang dah diracun kat tanah sekangkang kera tu, tapi takleh gak sebab Oni dulu melaung-laung panggil aku dari dalam rumah,.
NAk ikut sama cabut rumput. 
Bukan taknak bagi, tapi kalau Oni kuar, maka Wawan pun keluar jugak. 
Satgi mula lah jadi ntah pape...
MAin tanah, main kucing, main taik kucing, last-last jatuh parit. 
Dah tu aku jugak yang nak kena nengok suma. 
Caner nak cabut rumput?

TApi...sempat la keluar peluh kan kan..


MAsuk umah balik dengan masam-masam tu, mandikan ONi dan Wawan.
Apak?
Stended... tengah tido lagi. 
Aku kejutkan soh gunting rambut Wawan. Terpaksa pendekkan lagi sebab naik ruam kat badan dan belakang kepala sampai ke tengkuk. Asik garu je. Rimas nengoknye.


Lepas dah mandikan suma, aku plak mandi. 
Dah jam 11 lebih...
Oni dah ngantuk... Wawan dah mengamuk sampai tertido sendiri atas tilam. Senang.... aku just tunggu Oni tido je. 


PAs dah tido, aku gi masak kat dapur. 
Tetengah dok masak tu, tetiba Wawan lak jaga. NAngeh...
MAu nya tak ngamuk, mata ngantuk tapi takleh nak tido. Aku lak dok tengah masak, malas la nak brenti. KAng tak sedap la lauk kan....
TErpaksa masak dengan kelajuan maksima. NAsib baik bahan suma dah ready. Sambil masak, sambil gilir-gilir dukung Wawan sebab budak kecit tu takmau duduk bawah. 
Siyes kalau laki aku reti masak, aku suruh dia masak dah. HAdeh..peningkepala dah ni. 


DI kemuncaknya, Wawan ngamuk seperti HULK sebab ngantuk sangat. 
MAta dah merah sebab nangeh dan kene genyeh. 
Dah sedu-sedu dah.
Ala... ubi kentang aku belum bebetul empuk lagi. TApi demi nak siapkan kari, lepas mendidih aku tutup je api.
PAstu lari-lari gi amik Wawan.
AHAHAHA... *real kan ?
TAk boleh biar dia melalak, sekejap lagi Oni bangun melalak sekali. 


Aku suruh Apak watkan susu.
PAstu, terus aku tidokan Wawan. 
Sekejap jeeee..... Wawan tido.
Then, aku pun tido sekali.


HAHAHAHAHHA...

Penat tau!


Sekian.



Sebab tu la saya baru hapdet blog sekarang sebab saya dah bangun!

YEY...



JApgi nak sambung cabut rumput.
KAng nak kerah semua skali cabut rumput. 

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram