Followers

12 Oct 2012

Dapat picit jerawat pun suka~



Beshnye hari ni...

Walaupun Inche Kitchi kena gelak-hangit sampai ke petang dek terlupa hari tu, beliau tetap bermurah hati dengan aku. 
Maybe dia terdengar ngomelan aku pasal nak makan goreng pisang.
Tup-tup petang tu, dia kuar kejap.
Aku pesan soh beli telor dan kicap sebab dah habih. 
Sekembalinya dia dari kedai, dia panggil aku makan goreng pisang.

Whoaaa...
mabelesnye perasaan itu.
Walaupun dia hanya bawak balik goreng pisang, tapi aku suka.
PErtamanya goreng pisang tu sedap gila.
Keduanya, dia dengar gak la ngomelan ciput aku tu.
Ciput ke? 
Rasa cam selalu je ngomel nak makan goreng pisang bawah pokok tu tapi sebab asyik lalu jalan salah je, tak dapat nak sampai kat gerai goreng pisang abang tu. 
hew hew hew..


Mekasih cayang...


Petang tu, cam biasa la dah kul 5.30 pm aku nak ajak dia gi amik Oni nganWawan. 
MAlas nak drive sebab kat simpang umah haku tu, time-time gini jem ngalahkan JAlan Ampang. 
Ate tetiba dia cakap taknak gi.
Dia soh aku gi sniri.
Kuciwa la aku.....

TApi nak gak bodek tu..

"Ala...jom laa.... Saya nak gi beli telur ngan kicap ni. Jom aa temaaann...." ajak aku , merayu-rayu. 


"Habeh ni hape yg saya beli ni??" tanya Inche Kitchi , mengaum dari dapor. 

"Hoh?" 

"Saya dah beli dah tadi....." jelasnya lagi sambil bibirnya menjuih, pointing directly to a plastic bag yg ada telur n kicap. 


"Oooooooooooooooo.... awat tak habaq?Ingat ke tak beli lagi... Hehehhee..." balasku, malu-malu alah. 

NAsib baik gak aku tanya. 
Mati-mati ingat tak beli lagi tadi. 


And bila malamnya, Inche kasi suprise.....







Jerawat beso dia simpan kat aku suruh haku picit.
Udah dia memang tahu sangat kegemaran bininya adalah picit jerawat. 
HAAHHAA..

Apa lagi..picit la dengan penuh perasaan!



Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram