Followers

14 Sep 2012

Over-Konpiden Yang Gagal



Kononnya hari ni nak jadi isteri solehah.
BAlik Solat Jumaat tadi Inchi Kitchi udah basah kuyup.
Tentunya beliau lapar.

Tapi.. aku tanya dulu samada dia dah nak makan ke tak. 
Sebab Inche Kitchi ni kalau dia kenyang, biasanya tak mau makan.
PAgi tadi bekfes roti canai. Bekfes kol 11pagi. 
HAUHAUHAUHAa..

Dia angguk-angguk cakap nak.

Tetiba... Wawan nangeh.
Terjaga dari tido siang.
JAdi, aku kenalah tidokan Wawan semula.
Sebelum masuk bilik, aku pesan kat Inche Kitchi kat dalam peti es ado sambal belacan.
KAlau lapar sangat, makan lah dulu.
MEans, cedok le sniri nasik dalam periuk nasi. GUlai sudah ada di atas dapo.
Suami saya memang berdikari orangnya. 


Tak sampai seploh menet, Wawan tido balik.
Aku pun cecepat keluar.
Dah dengar bunyi pinggan di dapor. Inche Kitchi nak makan le tu. 

Aku pun kuarkan sambal belacan dari peti es. 

Kendian, gi kat periuk nasik nak cedok nasik.

NAmpak lampu periuk nasi tu kaler oren. 
Dok nyala.
Selalu, kalau nasik dah masak, lampu tu dah tak nyala.
TAkkan suami aku panaskan nasi? *x mungkin...
TAkkan lak nasik tak masak lagi?
Aku angkat tudung periuk nasi.



HOh!!!


Tuzki Bunny Emoticon



Air dok banyak lagi.
BAik punya 'bertakung' dalam periuk. 
Waaahahahahhahaa...

"Nasik tak masak lagi ke? Ke periuk nasi rosak?" tanyaku antara caya ngan tak caya. 
Aku pandang INche Kitchi.
Inchi Kithci pandang haku ..pehtu dia blah je.

"Awak tekan periuk nasik ke?" tanya ku lagi. 

"HAaa'aahhhh.................." jawabnya. 


AKu dah nampak pinggan nasik kosong tersedia di sebelah periuk nasik tu.
KEsian dia. 
Dah nak makan, nasik pulak tak masak lagi

KEsimpulan, jangan over-konpiden tanpa usul-periksa.
Wat malu je taw...~

Tuzki Bunny Emoticon

Seb bek suami saya cool jerr. 

HEHehehhe..
Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram