Followers

24 Sep 2012

Orang Gaji Idaman



Tengah tengok IP MAN kat tv3. 
Citer yang paling menyentuh sanubari aku setakat ni. 
Sangat suka semua sekuelnya. 



Ntah ngape hari ni, aku asyik nak mengunyah je. NAsik takmo makan.
Takde seketui nasik pon masuk perut hari ni. TAkde napsu nak makan nasik.
 TApi makan jajan nak pulak. 

Pagi tadi aku ke pasar. Sebelum gi pasar , bekfes dulu makan roti canai.
First time dapat gi pasar besar di Billion tu ngan Inche Kitchi. MIL teringin udang besar. Alhamdulillah, dapat tunaikan. Lepas beli-beli, terus ke Pokok Senan hantar udang tu.

Memola berkobar gak nak wat pajeri nenas. Dah beli dah boh nenas tu. Bila sampai umah MIL, jamah sikit putu mayam yg dihidang. Pehtu, MIL bagi lauk bawak balik. PAjeri terung. BAwak balik plak lagi sebekas kuih siput. 

Hmm..MIL aku, datang umah dia pun dia bagi lauk. Dia datang umah aku pun, dia bawak lauk bagi aku. 

Awalnya tadi nak masak memacam, sampai-sampai umah dah tengahari. PErut dah kenyang. TErus tak jadi masak. Hujan lebat plak. Aku duduk je kat meja kerja dari lepas balik tu sampai ke petang. Inche Kitchi takde. Kuar gi boh kerusi lumba dia tu. 


Aku pesan pizza je tadi. Untung ada M2u kan?


Makan pe je?
Kuih siput.
Pizza...


PAstu gila nak makan menda manis. 
Coklet.... Gula-gula.
Kenapa ntah...?


KAdang kalau PMS datang, gini la . Ada masa gila nak makan menda masin. Datang musim nak makan menda masin, jambu cicah garam pun dah heaven sangat da. KAli ni, nak yang manis pulak. Oh no!!!

Lepas makan pizza tu, dah kenyang. Makan pun 2 slice je. Ayam seketui. Dah. 


TAkut Inche Kitchi lapar, aku pesan mi goreng kat ALang masa dia on the way nak balik umah. 


Aku? 


TAk rasa nak makan pun. 
TAdi jamah kuih siput yang aku rembat dari umah MIL tadi. Kena sound ngan laki aku... Asal datang umah mak dia je mesti merompak makanan. HAHAHAHAHHA..


Minum banyak air. NAk senang, isi air dalam botol mineral kecik. Senang nak bawak keliling umah. NAk minum, tunggang je masuk mulut. 


besnyee ado ni time nihh..



Aku tak pasti samada aku tak mo makan sebab tak lalu. 
Atau takmo makan sebab tak masak.
Aku tak mo makan ke atau tak mo masak?




Memperkenalkan....

Orang gaji idaman Makbed



..................................









TADAAAAA!!!!



Segak kan?

MEnutup aurat.
Sangat handal di dapur dan begitu handal memegang senjata. 
MAkbed suka. 



Nasik Goreng 1 Malaysia satoppp!!!








siap!




Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram