Followers

23 Sep 2012

Nenek Oni Datang Umah Bawak RIce Cooker ...




Wawan demam semalam.
HAri ni udah makin kurang.
Tiada apa yang ganjil berlaku pada hari ini....


kecuali


............




Tetiba aje Inche Kitchi cakap omak dio nak datang umah.
Omak dio.... yakni mak mentua aku la kan  (Umie)

MAsa dia kaborkan kat aku tu, aku baru tengah bersiap nak tidokan si Oni dan Wawan. 
HAri ni memang bajet takmau masak sebab lauk semalam masih berbaki.
KAri daging wooo... YAng semalam semestinya lebih sedap.
HEhehee..
KAlau malas tu cakap aje la MAkbed. 


Dah sudaahh...
Mak mentua nak mai plok.
Nak jamu hape kang?


TAkpe..
Wat rilek lu.
Sebab Wawan tengah merengek nak tido, jadi aku angkut suma anak-anak masuk bilik, kasi dema tidor dulu. 


MIL sampai dalam jam 2 lebih.


Adik ipar aku masuk umah.


"KAmi mai bawak hadiah.." katenye.

Aku jengok dari bilik.








Depa mai bawak periuk nasik!!!


Bukan periuk nasi baru.
Tetapi periuk nasik yang berisi nasik yang sudah siap dimasak lebih sedap dimakan. 


HHEHHEHE...



"TAu dah Kak Liza mesti tak dan nak masak," kata Aie, si adik ipar.


Aku sengih lebar cam sengihan Oggy the Cockroach.


Bukan itu saja, mereka turut sama membawa lauk pauknya skali lengkap sambal belacan.
Kerrlass...


MIL just gi belakang umah petik daun kari untuk dibuat ulam.
Sumpah selama ni aku taktau yang daun karapole tu buleh dibuat ulam.
Sedap ropanya. 



Suma kenyang makan nasik.
Dapat makan ramai-ramai tanpa perlu mengeluarkan peluh pada hari ini. 
YAng lawak tu MIL pi bawak skali periuk nasik.
HAHAHA.. 
Cayalah MA.



So, baki lauk semalam dibawa ke masa hadapan la ye.
Dinner ni takyah masak lak. 
TAk pun bawak ke hari besok sebab tadi aku dah pesan Yong Tau Foo kat Alang. 
Dia nak pi pasar malam jap gi. 


NGeh Ngehh Ngehh...



MAk mentua saya baik.
JAngan jeles. 

Hip Hip Horeyy~


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram