Followers

4 Sep 2012

Mu kalu tak cukup ilmu, dok diam-diam la toksah dok tweet!!!




Benornye nak tulih awal tadi lagi tapi bizi pulok..




Ni kenyataan PErson A dalam Metro Ahad bebaru ni..


Apabila seseorang itu tidak belajar banyak mengenai agama, dia tidak dapat membezakan orang yang mempertikai hukum Tuhan dengan pendapat manusia. Abby menganggap pendapat manusia itu adalah mempertikai hukum Tuhan. Apakah seseorang yang ingin menjadi ilmuwan dan ulama hanya mengambil masa sehari untuk belajar agama? Justeru, mereka yang berhijrah seperti artis dialu-alukan tetapi jangan lupa, ilmu agama bukan hanya pada semangat tetapi mendalaminya.




Ni pulak reply si PErson B...selepas dihubungi oleh pihak Metro Ahad..


Tidak payah cakap soal hudud tetapi dalam Islam, apa saja yang tertulis dalam al-Quran dan sunnah tidak boleh dibincang atau dipersoalkan. Saya akui tidak pandai agama, tetapi saya faham maksud dalam twitter dia. Sepatutnya, kena dengar suara jemaah apa yang perlu dibuat tanpa mempersoalkan hukum Tuhan. Saya faham komennya secara asas dan terdetik mengapa dia berpelajaran tinggi tetapi mempersoalkannya. Saya hormat dia kerana belajar tinggi dalam bidang agama tetapi saya tetap dengan pendirian saya, apa saja yang tertulis dalam al-Quran dan sunnah tidak boleh dipersoal.






MAkbed lak nak kate.....


Itu la...dulu time orang sibuk gi kelas agama , ko lak sibuk gi menyanyi.
Hokk... gitulah dia.
GAmaknya kalau kita sebut Ijtihad Ulamak....suma tu kalau keluar sampai ke telinga Person B tu mau pensan. 


LAin kali, kalau tak cukup ilmu di dada, jadilah pendengar dulu.
KEndian, kaji... Belajar.
Jangan main terus kondem je...
KAlau serbu 'tak pakai helmet', memang malu le sudahnye.
Pulakt tu kalau ditegur oleh berilmu, boleh siap jawab lak tu lagi. 
HAih... takmo ngaku kalah jugak. 





Untuk kisah lebih detail, silalah baca kat BEautiful NAra . Klik aje link tu. Aku dah taruk direct link y'all.....





PErempuan ni kalau terlampau tergopoh-gapah pun payah jugak ye.
Makbed tengok, sikap gopoh-gopoh dan over excited minah ni banyak membuatkan dia feymes secara percuma. Tih..Tih..TIh... 

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram