Followers

21 Sep 2012

Kesah Apak Yang Terkantoi



Tetengah malam cenggini baru lah aman sikit kot nak berblog.
Inche Kitchi plak dok pegi 'Jepun' je. 
Sekejap balik, sekejap 'pegi'.
LAma sikit aku biar dia layan anime tu, Oni tak lama lagi aku menjadi Sarjan Keroro akibat terlalu fasih berbahasa Jepun. 

Layan Fairy TAll kot.


Aku kan...kalau dalam rumah ni tak payah makan dan pakai baju, dan duduk saja kematu tak bergerak-gerak sudah tentunya aku juga mahu melenggak di sofa menonton apa saje citer yg aku sukah.
Tapi...itula kan.
Sapa soh kawin kan?
Gatai sangat.... INILAH NATIJAHHHHNYAAA!!!!!


Bila ada je masa lapang, KATIL yang ko nampak dulu.
Pehtu, dah nampak katil tu, ko lancat 'BEDEBUB' atasnya, terus berdengkur macam gorilla kenyang.
AHAHHAAHHAHA...


Ini kesah benar hokee..


Seisi rumah yang cuma ada aku, Inche Kitchi , Oni dan Wawan pun sudah cukup bising seperti pesta muda-mudi.
Wawan dah pandai berjalan tau.
Terkengkang-kengkang lagi, tapi tahniah jugak untuk anak bujang Ibu sebab dah berani mengorak 3 hingga doblas langkah sekali berjalan.
NAmpaknya, bontot beliau sudah tidak begitu berat.
Lepas ni, Ibu boleh belikan roller blade supaya kamu berjalan laju sikit. 


Teringat satu kisah anak-beranak, terjadi di suatu pagi yang hening.
Oni ni pepagi suka nangeh.
Pendek kata, apa saja waktu, asik menangeh aje.
TAk ikut cakap dia, nangeh.
TAk kasi kuar main, nangeh.
Tak kasi makan cekelet, nangeh.
Adik pukul, nangeh. 
Susu basi, nangeh.
Tido terjaga tengah malam, nangeh.
PAmpes bocor, nangeh.
Remote takleh tekan,nangeh.

TAk paham lah.
Dah boleh cakap dengan fasih pun nak menangeh jugak.
KAlau si Wawan tu takpe lah nak nangeh pon.
Tak leh bercakap kan.
Itu pun aku dusyum-dusyum jugak kekadang kalau cengeng terlebih. 


GAmaknya si Apak dah fedap ngan Oni yang suka nangeh, Apak stenbai mengugut.
TAk mau bagi nangeh, senang je... Angkat rotan. 
Terus tak nangeh la kan.
NAngeh tanpa sebab, sapa suruh?
NAk nangeh sangat, meh sini nak rotan. At least ado gak sebab ko nak nangeh....


Sekali tu ...
Apak dia dok berapa kali angkat rotan (angkat je..tak rotan pun...) tapi si Oni takde pun berenti nangeh. 
Aku gi la tengok apa yang berlaku.



Ropanya.... ada konflik Apak dan Anak la....


Apak tu tanya camni:


"KAMU NAK ROTAN KE NAK NANGEH?"



Uikk..soklan cam tak berapa nak kena. 
Aku biarkan dulu sekali dua.
NAmpaknya, Apak tak sedar akan kesilapan soklan tersebut.


Muka ONi lagilah takleh blah.
Konpius sungguh.
Tapi, tak cakap pape pun.
Dengan air mata yang masih berjujuran di pipi akibat nangeh sebab takleh main kat luar , Oni tetap tunduk takut kena rotan.


TApi, dok nangeh juge.



"HAA.. NANGEH LAGI! KAMU NAK ROTAN KE NAK NANGEH??"



HAa..lagi skali.


Sepatutnya bunyi nye camni la kan..

"KAmu nak rotan ke atau nak berhenti nangeh??" 




LAntas, aku yang berdiri di belakang itu pun ehem-ehemkan sikit.
Cam buat-buat batuk laaa kan.


"Uhukk..uhukk!!! Patutlahhhh anak tuuu tak brenti nangehhh.. Uhukk-uhukkk!!  Apak tanya soklan apekah tuu?"



Apak diam jap.
Pehtu dia tersengih-sengih.
TErus simpan rotan.

"HAaa.. NAngeh lagi, Apak rotan kamu..!" dengan suara yang siyes tapi bila toleh belakang, dia sengih.

Tahan gelak, cover malu.

HAHAHAHHAHAH~


BUkan pe, kang kalo aku gelak berdekah-dekah depan Oni, Oni punya gelak lagi sepuluh kali berdekah dari aku. 
Kita kena jaga Apak punya awesomeness tu, ye dok? 


Hik..Hik..HIkk...


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram