Followers

14 Sep 2012

Jiran Yang Baik





Wawan ada kebolehan bertukar warna menyerupai persekitaran.


HAii semer....(getik~)


Angin bertiupan kuat di luar sana.
KEsiannya Inche Kitchi pergi menunaikan Solat Jumaat dalam hujan. MAsa nak gi hujannya belom turun. 
Huuu~ 


Pepagi Jumaat ni memang jadi rutin ke pasar besar. 
Stok bahan basah dalam peti sejuk sudah habih.
Cam biasa, Makbed akan keluar merempit bersendirian menuju ke pasar. Oni dan Wawan tinggal dengan Apak. 


Walaupun dah 2 bulan dok Alor Setar,aku seringkali lupa yang hari Jumaat adalah hari cuti.
Sekali bila pergi, nak paking moto pun tak de space. 
BAru bercadang nak gi beli bekfes skali kat situ. 
NAmpak gaya nye, kensel je. MAkan je roti canai Shafee dekat umah.


MAri lihat apa yang MAkbed beli...






Udang Beso Bapakk!!!!


MAkbed memang penggemar udang. 
Sotong pun aku suka gak tapi sotong ni tak elok makan banyak-banyak. 
Sesekali buleh la. 
PEnah makan sotong banyak gila, kendian pening 2 hari tak baik. 

Udang kat ateh ni belum cukup besau lagil
Ada lagi yang lebih besar.
TApi yang lebih besar itu sekilo regenye RM48 hengget. 
Tu kira harga murah dah bagi aku kat sini. 
KAlau nak lebih murah buleh pergi terus di Jeti KUala Kedah. 
Aku amik yang kurang besar dari yang RM48 ni.
Ini pun sudah cukup besar bagi haku. 
Sekilo RM35 sahaja. SAHAJA?????
Amik setengah kilo. 
Kendian campur dengan udang yang lebih kecik sikit dari ini berharga RM18 sekilo. 
YAng tudah tinggal sikit je, so aku amik semua...

MAKAN UDANG LAH HARI INI!!!!



KEndian aku beli setengah kilo daging dan seekor ayam yang siap dikarate 18. 
Senang nak masak.
Saya tak reti bersiang ayam.
TETT!!!



Dah selamat aku karikan udang-udang itu. 
Nyumm..
JAp gi nak makan.
Sambal belacan pun dah ready. Kang cicah je la ngan petai. 
Memang masak lebih hari ni sebab malam nanti Mak dan ABah sampai dari Kuantan. 




NAk share satu kata-kata bernas..




TEringat kat jiran-jiran saya.

Saya rindukan mereka. 
RIndukan saat masuk je tanpa ketuk pintu. 
RIndukan saat kami ditinggalkan suami yang bertugas dan kami bermaharajalela di block tanpa perlu risaukan apa-apa.
RIndukan saat masuk je umah mereka sebab kami tak pernah kunci pintu.
RIndu saat pinjam-meminja, curi-mencuri barang dapo bila bahan dah habih.
Rindu saat jiran ketuk pintu dan muncul dirinya membawa makanan. 
RIndu saat berlari ke rumahnya tanpa memakai kasut. Selalu buat.
Rindu hantu kak limah yang selalu buat rumah kami bau hangit hampir setiap malam. 


Dan aku pasti mereka juga merindukan saya kerana selama saya berjiran dengan mereka, mereka tidak perlu risau tentang wifi dan internet. 
Inche Kitchi letakkan paswed tapi untuk kegunaan kejiranannya sahaja. 
HEEEhehee..
Bila aku dah takdak, baru suma sengal-sengal ubi mewifikan rumah masing-masing.
Rasanya, skang Cik Bidan dah ada wifi dan menyambung legasi share paswed wifi ngan jiran-jiran yg ado. 


HEheheee..


JIran yang baik kan?




Oh..suami saya dah balik.
BAsah kuyup.
Saya nak gi amikkan tuala dan suruh dia membogelkan dirinya di hadapan rumah sahaja.
NAnti basah lak umah nihh..~

HEehehhehe...


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram