Followers

25 Jul 2012

Kisah Seram Di Waktu Sahur




Korang penah tak bangun pepagi jam 4 nak masak sahur , tetiba rasa seram sejuk?

Bukan sejuk...

Sejuk tu op kos la pepagi buta kan.
 Nih tak..
Seram sejuk.


Dah jadi 2 kali dah kat aku walaupun baru tak brapa hari je Ramadhan.
 Katanya, hantu iblis kena ikat di bulan Ramadhan.
 Tapi nih pesal seram sejuk gak?



Penah pada satu pagi yang kelam tu, sunyi sepi je keadaannya.
 Dalam umah suma tido.
 Ye la..sapa je pun dalam umah aku kan. 
Aku, Inche Kitchi, Alang , Oni dan Wawan. 


Aku pun masak le dengan khusyuknya. NAk cepat-cepat. Takut lewat siap nanti terlepas sahur.

Tetiba dengar bunyi tapak kaki. 



Pap..! Pap! Pap!!...



Makin lama makin dekat.....  

Dekat...

Dekat...




Pehtu takde bunyi dah. 

Tetiba , terasa cam ada menda merayap kat kaki.


 HUwaaaa!!!!





Gangguan paling latest berlaku kat aku adalah semalam.
 Sahur semalam aku tak masak.
 Ekceli aku dah masak awal-awal dah sebelum tido. 
Cuak lak aku dengan gangguan macam malam sebelumnya. 
Dah le isi rumah yg besar-besar tu tido mati. 
Kalau aku jerit mampos tak dengar punya. 

Jam 4.30pagi, aku pelan-pelan kejut Inche Kitchi bangun sahur. 
Ajak dia teman ke dapo.
 Alhamdulillah...........selamat. TAkde gangguan. 

Lepas Inche Kitchi sahur, dia tido balik.
 Aku lak tak terasa nak tido lagi.
 Kang tido terlepas pulak Subuh.
 Tengok kain ada 2 bakul tak berlipat.
 Maka aku pun bersilalah depan tv sambil lipat kain.


Tetiba.....bunyi tapak kaki tu datang lagi. 


Pap...! Pap! Pap. Pap.....


Makin lama makin dekat dengan aku. 


MAkin dekat...

Dekat...



Aku buleh rasa 'sesuatu' tu macam dekat sangat ngan aku. 

 Nak toleh tak berani!!!! Huuuuuu..............




Tetiba terasa cam ada orang tepuk belakang. 

Pehtu panjat belakang aku pulak... 



Huuuwaaaaaa!!!! 







"Mahh..Mahh!! Mama... Ngehh..Ngehh..~"








Cisss.............. 

Wawan rupanya.




Bangun tido lansung tak de bunyi apa. 
Datang pelan-pelan terus pegang aku. Heeeeiiii.... 
Seb bek aku ni bukan jenis latah.


Apa punya turr...






Takut tak?







Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram