Followers

16 May 2012

Pregnancy Test 'Fasha Sandha'


Owh... tajuk gila glam hokeeyy!


Hari yang penuh tensen. 

Poor my good neighbour and my bestfriend. She has to deal with UNCERTAINTY for another 2 weeks. Pregnant or not, the result is yet to be confirmed. 

She did her UPT test early this morning and the result came out negative plak. Last night, positive with 2 lines, but line pertama was not so clear. 

Aku berdoa sangat agar keputusannya baik. 
Dan andainya keputusan itu kurang baik, aku doakan sahabatku dikurniakan ketahanan fizikal dan mental untuk menghadapinya. Pregnancy is not something we can simply choose or pick. Tu semua rezeki Allah. 

But, I still hope, she will get the best news. Dah lama sangat dah dia tunggu tu...................


Well... 

Kisahnya petang tadi aku nak kuar pi Tesco. 
Sahabat bertuah aku yg sorang ni pesan...

Hang nak pi Tesco kan? Kirim UPT lagi 2 bijik. Ang jampi-jampi cam semalam tau. Aku nak simpan. Lagi 2 minggu aku nak test. Saja nak manja-manja ngan ang...


Aku pulak reply:
Yela..... Nak aku beli yang Fasha Sandha punya ke?


Dia jawab...
Takyah la.... Beli yang Nora Danish dah la...


Aku jawab..
HOKE



Semenjak keluarnya kisah Fasha Sandha pregnant 2 minggu buleh detact, memang macam-macam spekulasi keluar. 
But, bagi yang taktau, pregnant buleh dikesan awal sebenarnya.
Apatah lagi kalau dia pakai pregnancy test yang macam ni


Pregnancy Test 'Fasha Sandha'



Yang ni kalau ko ngandung seminggu pun buleh detact dah.
 Dia hanya buleh detact sampai 3 minggu je.
 Lebih pada tu , scree tu akan tulih 3+. Maksudnya, ko dah ngandung 4 minggu ke 10 minggu ke, 38 minggu ke... Cemtuh la. 

Tak susah pakai ni. 
Buleh test bebila masa je. Result accurate. 
Tapi natang ni mahal. Ada la RM15 kot. Ke lebih? Dah lupa dah.

So, papepun, lepas kencing kat UPT tu, teruih la refer pi klinik yang berkenaan. 




Kalau yang Nora Danish plak, yang jenih cam ni (kot)

Pregnancy Test 'Nora Danish'



Yang ni murah je noks.
RM 5 pun leh beli kat farmasi. 
Syaratnya, ko kena kencing pepagi sebab dia nak air kencing pertama selepas bangun tido. 
Kalau petang, resultnya mungkin berlainan. 
Kalau ada pencemaran 'bahan bukti' result dia lagi tak boleh dipercayai. 
So, kena berhati-hati masa pegang UPT jenih ni.
Bersin pun tak buleh. 


Dedua UPT Tester di atas adalah aku punya. 
Masa ni aku test untuk Wawan. 
Memula, pakai UPT Nora Danish dulu. 
PAstu, teruja, besok tu gi beli UPT Fasha Sandha lak. HAHAHAHAH..


Rupanya, akuk dah peknen 5 minggu dah masa tu.





Entry hiburan sahaja. 
Sila jangan saman saya....


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram