Followers

22 May 2012

Counting Days to Leaving This Lovely Place



Mengekalkan disiplin kerja adalah amat susah. Tambah-tambah bila dah bekerja sendiri ni.
Kalau dulu, bangun seawal 6 pagi untuk bersiap ke tempat kerja. Tapi skang aku dah ada pilihan untuk bangun pukul berapa yang aku suka.


Itu kalau aku memilih untuk tidka berdisipilin.

Telah dibuktikan - ORANG YANG TAKDE DISIPLIN, MEMANG TAK BERJAYA.
TAk kiralah menatang apa pun yang dia buat.



Hari akan tetap kekal 7 jumlahnya.
Setiap sorang diberikan 24 jam. Takde sapa pun yang dapat 25 .
Cara kita MENGUASAI dan MENGGUNAKAN masa itu saja yang memberi perbezaan kepada masa yang Allah kurniakan kepada kita.

Jika masih ada lebih masa, yakni kelapangan, manfaatlah ia dengan mencari ilmu.
Jika separuh masa harian digunakan untuk mencari rezeki, separuh lagi gunakan lah untuk memberi kasih sayang kepada keluarga kamu.
Ingat, bekerja juga adalah satu ibadah.
Tapi, kalau ibadah paling utama iaitu SOLAT tak ditunaikan, habihlah jugak ibadah lain.
Kerana sesuatu bangunan itu jika tiada tiangnya, tidak boleh berdiri jugak kan bangunan tu?


As for me, masa aku di Lumut ni tinggal tak lama sangat dah.
Bulan depan dah sibuk mengemas. In fact skang ni pun sudah mula mengemas.

Esok 23haribulan aku ke KL. Inche Kitchi nak uruskan hal kerjanya. KAlau sempat buleh jumpa client kejap kat sana.

24 haribulan Kimi dan Alang akan datang untuk membantu urusan kemas-mengemas.
Hari ini sampai hujung bulan, jadual aku penuh.
HAri-hari occupied.
 
25hb onwards, aku wajib jumpa semua client-client di kawasan Lumut, Manjung dan Sitiawan untuk tujuan kutipan premium dan meluangkan masa berborak-borak buat kali terakhir.
BUlan seterusnya belum tentu dapat bersua muka dan bersukaria lagi.
Malamnya pulak ada Mum's NIte anjuran BAKAT. YAng tu tak confirm lagi leh pi ke tak. TApi nama dah boh. 

28hb aku ada training lagi di Ipoh.
1hb June pun dah terisi dengan training gak.

2hb June aku nak balik kampung.
Bercuti panjang....
NAk kemas umah di Alor Setar.
Rumah yang bakal aku duduk selepas ni.

Tiada lagi tilam hak milik kerajaan selepas itu.
Sob sob sob~


Sofa seperti ini memang tak boleh ada di rumah




peace Ibu!!



So, sesapa yang nak menjoyah sila gitau awal.













Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram