Followers

16 Apr 2012

Saya Elergik Jeruk


Ada tak orang elergic jeruk camni?



Ihsan Google Image





Mesti cam pelik kan?

Abah suka sungguh jeruk ni.
Aku plak, suka juga sebab kalernye yang berwarna-warni tu, tapi makan seketul je sure kena serangan asma. Lagi-lagu kalu amik time peknen. 

Masa alah kan Najwan dulu, ramai yang bagi jeruk ni sebab nak tolong aku ilangkan mual. 

Sebenarnya ia lansung tak berkesan.

Heee... Alah ilang bila makan buah pala yang ada gula tu jek. Baik terus. 


Terbaru, asal aku makan je jeruk ni, muka aku tetiba je rasa gatal dan kuar bintat cam kena gigit semut terutama sekali kat bahagian bawah mata. 


Aku pun tak pasan, sehinggalah tadi jiran aku , Illa bagi lagi sepeket jeruk sekembalinya beliau dari Penang. 


Aku test satu...

Gagal. 

Naik gak bintat.



Maka, aku mengiytiharkan diri aku elergic kepada jeruk khasnya dari Penang. Jeruk buat sniri buleh. 


Jadi, apa aku wat kat jeruk ni??



"



"




"



"


"




Aku basuh, rendam setengah jam dalam air biasa.
Biar hilang segala gulanya.



Pastu.......................





Makan dengan ni


Bukan kuku aku. Ni gambo dari Google Image gak.
 



Hah... sedap weh!

Takdo elergik dah. HAHAHAHA.

Nak lagi sedap, ko rendam je jeruk tu lama-lama sampai abih suma gula ilang. 
TApi jangan rendam lama sangat kang jadi lunyai lak. Tak sedap. 
Pas rendam tu, keringkan air, dan masukkan dalam peti es. 



Ada 2 botol Rojak Makbed Makbee kat umah. 
Layan menyicah sengsorang sambil tengok Upin-Ipin. 


Nak join?






Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram