Followers

13 Mar 2012

Perli je ko boleh




Usahlah perli-perli...
Dah aku bagi peluang BANYAK kali dah... tapi aku pun manusia biasa. Ada limit jugak.

Sekarang baru ko tau susahnya nak mencari rezeki.
Sekarang baru ko tau betapa banyak menda nak kena fikir bila bekerja
Ko nak kena fikir macam-macam sebelum ko pergi kerja, tengah kerja dan even balik kerja.


Jadi faham tak konsep "kalau aku tak keluar kerja, aku takleh bagi ko gaji?"
Faham tak konsep "kalau nak gaji, kena bekerja.."

Kita kalau sering beralasan, rezeki nak datang pun beralasan juga.
Kita kalau sering berdalih, rezeki juga akan berdalih-dalih untuk datang.
Kita kalau bermalas-malas, rezeki juga bermalas-malas untuk datang pada kita.
PAdahal, rezeki itu ada. Janji Allah, rezeki itu DIA beri kepada semua yang berusaha.

JAdi, kalau tak berusaha, takde la rezeki.
PAstu, jangan nak wat lawak bodoh ngan aku. Konon-konon aku ni kejam sangat tak bagi ko punca rezeki.

Aku memang begini.
Satu perangai buruk yg ada pada aku adalah bila aku dah tak berkenan, kalau aku dah kata aku TAKMAU tu, aku TAKMAU. KAlau aku cakap sekali tak dengar, aku bagi lagi chance. Pastu, kalau tak dengar jugak, memang aku TERUS je amik keputusan. Setuju ke tak setuju ke, aku tak peduli da. Tu la dia perangai buruk aku.

KAlau ko nak perli lagi ke pasni aku pun tak kesah la der...
Sebab tu je yang ko boleh buat pun.
TAk kemananya perli ko tu.
.

 Mode: menyampah tahap lipan





Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram