Followers

24 Mar 2012

Bila Oni berkata-kata






Scene 1:


Ibu: Oni! Taknak tido ye? Ibu boh adik la dalam buai ni. 
Oni: TAkleh! Ni buai 'aku'!
Ibu: ~angkat kening~ Haaa??? Aku?? Sapa AKU?
Oni: Aku tu ONi la.
Ibu: ~cubit pipi~
Oni: Eh, pesal cubit pipi Oni?? ~sebek~
Ibu: Ni buai sapa?
Oni: Buai AKU....... uwaaaaa!
Ibu: ~cubit pipi lagi..~Buai sapa ni?
Oni: UWaaaaa..... Erm..buai Oni.
Ibu: Pandaii..... Ni buai sapa?
Oni: Buai Oni....
Ibu: Pandai anak ibu. 
Oni: Aku?
Ibu: TAkleh sebut AKU. Kalau nak sebut AKU, ONi kena pandai makan cili dulu.
Oni: Laaa.. pedas la makan cili!
Ibu: Ye la.. kalau nak cakap aku, kena makan cili. BAru bleh cakap AKU. 
Oni: Ooooo... tu Ibu cakap AKu? 
Ibu: Ibu makan cili... 
Oni: OKEEE




Scene 2:

Oni: Ibu nangeh?
Ibu: Ye la... Ibu sedih. Oni punggah menan tak kemas. Huu...huu...huuwaaa...
Oni: Alaa.... Shh..sshhh.. Dah dah. JAngan nangeh. Meh sini meh... Oni lap. ~amik lampin adik lap muka Ibu. 
Ibu: Oni kemas la menan... sob sob sob..
Oni: Yela..yela... Kang Oni kemas. Ibu jangan nangeh aaaa..... Dah dah. DIam..



Scene 3:

Tengok TV. 

Oni: Ibu, awat orang tu nangeh?
Ibu: Dia sakit. Dah nak mati dah. Dia nangeh la...
Oni: Ooo.. shiann nya dia. Err.. lamanya dia nangeh. Tak penat ke Ibu?
Ibu: ~pikir jawapan~ Hmm.. tak tau la. Dia nangeh je. Ibu pun kesian.
Oni: Isskk... Oni takmo la nangeh. Penat!
Ibu: Yeke?
Oni; ~Isap susu botol sambil buat bodo je kat Ibu~



Scene 4:

Ibu: Oni sayang Ibu tak?
Oni: Sayaaaaanng............... ~sambil peluk Ibu~
Ibu: Sayang Ayah tak?
Oni: Ayah work. Dia takda. Tak payah la sayang. 
Ibu: HAaaiih.. mana buleh. KEna sayang. Ayah work cari duit nak beli eskrim. 
Oni: Yeke? Ok..takpe. Ibu tepon Ayah la nanti Oni sayang. 
Ibu: OkEEEE.................~



Auni is 2yrs and 7 months now.

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram