Followers

16 Jan 2012

Kalau aku pekak camana?


Sambil-sambil layan Burlesque dan melayan perasaan dengan Encik Cam Gigandet yang ensem tuh (apsal la mamat omputih dalam tv musti ensem-ensem, kan?) , aku menikmati kuih meniram yang dibeli di pasar malam. 

Sedih.... buleh dengar diri sendiri mengunyah. Bengang betul dengan telinga sendiri. 
Ntah apa nak jadi tah. Aku risau sangat telinga aku akan jadi pekak semula masa memula dating ngan Inche Kitchi dulu. Woh, giloh sakit kot kena wat surgery. Even ia cuma minor surgery , tapi memeritkan!

Nasib baik la masa tu, aku tak reti berblog lagi. Kalau tau, gelak-gelak sampai lenjun seluar korang kot kalau aku citer pasal surgery tu. 


Aku tak brapa ingat sangat kronologi kejadian. Tapi, yang aku ingat doctor kate masa tu telinga aku tetiba pekak sebab taik telinga aku banyak sangat, sampai mengeras dan menghalang bunyi dari masuk ke dalam telinga aku. 

Tapi kan, sejak dari peristiwa sedemikian, aku tak pernah miss korek telinga!
Siyes! Ermm.. ye la.
I have to admit kejadian 'pekak seminggu' ketika tu memang agak memalukan bila diketahui sebabnya. Tapi, masa tu aku tak berapa reti korek telinga kot. Mak aku tak bagi korek teruk-teruk sangat nanti pekak. Ini aku korek ala-ala je pun, pekak juge! 
Haa.. camne ni Mak?? 


Doktor siap leh kuarkan statement panas lagi..


"MAk awak tak ajar awak korek telinga ke? Muka lawa-lawa, taik telinga penuh..." kata Doc berbangsa Cina tuh. Hehe...

Tapi, salah satu punca menyumbang adalah kerana dulu aku kerja customer service.
Aku kan memang 'memakai' telefon sepanjang masa. 8 jam pakai earphone. Panas telinga aku! Taik telinga pun cair. Dan, ketika kejadian 'pekak seminggu' berlaku, aku sebenarnya baru 4 hari bekerja di syarikat baru - Malakoff.
So, aku takde la kena 'pakai' earphone lama-lama lagi. 

Mungkin telinga aku terkejut kot, tetiba rilek je gegendang telinga dari jeritan dan pekikan customer yang lapar, maka, tetiba gegendang telinga aku telah stop beroperasi, mengakibatkan aku pekak! 

Sakit bukan kepalang masa surgery. Telinga aku dimasukkan satu jenis cecair bagi mencairkan taik telinga haku yang keras umpama batu. HAHAHAHHAH.. LEpas tu, doc kasi aku ubat tahan sakit. 2 bijik dia bagi aku. PAstu, dia pakai satu alat penyedut atau suction yang memang nampak macam tajam je rupanya. 

Whoho!!!!
Menggigil aku bila menda tu masuk lubang telinga aku dan sedut segala apa yg ada di dalamnya. Berdarah tau! Tapi, darah tu sebenarnya dari taik telinga degil yang melekat kuat di tepi-tepi kulit , dalam telinga aku tuh. Nangeh!!!~  Berdesing telinga. 

Lepas habih rawatan tu, tetiba je muka aku bengkak. 

Masa tu la jugak aku tau, yang aku alergik voltaren. Hukkhuukk... ~ Kena cucuk plak 2 das. 


LEpas habih rawatan semua, aku balik. Masa tu telinga aku macam buleh dengar semua menda tau. HAHAHa.. 

Dan pada hari ini, aku rasa cemas. Bimbang aku akan tetiba jadi pekak macam kes yang aku citer awal ni, dan aku kena melalui detik meyakitkan tu sekali lagi. 

Oh tidakkkk!!!


Aku tengok Inche Kitchi yang sedang enak berbaring menonton Burlesque. Pastu... tetiba aku cam terasa nak tanya....


"Awak.... kalau tetiba B ditakdirkan pekak, awak sayang kat B lagi tak?" pastu aku gelak terkekek-kekek.


HEhehee... Aku tanya je. Ada orang yang takmo bini OKU okeh. Haaa... 



"Apeke bongok nye soklan tu...." balas Inche Kitchi tanpa memandang wajah aku pun. 


Tapi, aku tau sebenarnya dia nak gelak tu. HEHEHE.. Takleh gelak la kan, jatuh saham macho. LALALALALA



-rasanya telinga aku dah baik dah kot-


Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram