Followers

6 Jan 2012

Entry Khas | NURKASIH

GIyahhh!!! (ngeliat puas-puas)


Baru abihkan keje. Wawan nampaknya makin sihat. Bintik-bintik dah mulai kurang. Minggu depan Ibu leh work.. yeyeye.

Last 2 weeks, Nurkasih yang baru aje naik pangkat secara rasminya jadi ISTERI ORANG datang ke rumah. Officially dia datang umah Ida Kurau, tapi masa dia datang tu aku pun tumpang skali pi makan nasik kat umah Ida KUrau. Ala...umah Ida Kurau tu lebih kurang cam umah aku gak la kan?


Tercapai le hajat Nurkasih nak beramas-mesra ngan Wawan and Oni. Dia pun dah selamat angkut barang gi umah dia kat C17. TAk besh , sebab tak dapat berjiran ngan aku. Tu pun, aku rasa dia kena ber PJJ la sampai berapa lama aku taktau ngan asben tu. 

Selamat Berjuang la ye. Ingat motto pasukan : Sedia Berkorban!

Sebelum dia balik KL, dia ada bagi aku semangkuk penuh rambutan yang dia dah kopek pehtu masuk peti es. Sedap sangat kalau makan sejuk-sejuk. Susah nak brenti kalu dah start jamah. Dan 1 bekas lagi, dia bagi aku sambal minang. Kebetulan ari tu aku mmg malas masak even hari ni pun aku masih lagi malas masak jadi aku dengan girangnya menerima pemberian beliau. 

Rambutan tu memang dimakan habih oleh Oni. Kejap-kejap cium pintu peti ais mintak 'botan'. Nasib baik le 'botan' pemberian auntie tu lekang. So senang aku nak kopek bagi dia makan. 

MAsa memula diperkenalkan rambutan kat Oni, dia takmo. GEleng-geleng lepas rasa. Katanya, 'botan' tu ada tulang. Gelak golek-golek satu umah dengar dia komplen. Demi nak bagi dia menikmati buahan tempatan, aku kena gak selalu bagi. Skang, dia dah suka dah. 

Sambal minang Nurkasih plak, kata tuan punya tu dia tiru resepi tu dari blog aku. HAHAHA.. Pasni, maybe akan jadi lauk wajib bila perasaan malas masak mulai timbul. KAn? Cuma dia alter sikit, tak pakai cili api sampai 50 bijik cam haku buat la. Takut pedas sangat. Dia guna cili burung yg kekecik tu tapi dia pakai sikit. YAng lelain tu kena tanya Nurkasih sendiri la dia alter camne...

Rasanya tidak mengecewakan. Sedap jugak. AKu makan ngan ayam goreng. Huuuuu~ 

Lepas ni, aku nak wat version aku punya, pastu aku bagi Nurkasih rasa. HEhehhehe~ Kate dia, asben dia mmg suka pedas. 

Kat umah aku ni, kalau nak masak harus pedas. Kalau tak, ada le orang tu kang gi bukak peti es cari cili api buat ulam. 

KAlau INche Kitchi takde, baru le lauk kat umah bertukar menjadi tak pedas... HEHEHE..~ Sebab malas nak masak bebanyak. Oni je yang nak makan. AKu tumpang aje.


Nurkasih, bila nak datang umah Makbed yang 'indah' permai ni??




Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram