Followers

10 Jan 2012

Apam Polka dot Gergasi




Lokasi : Pasar


 Tak ramai sangat orang kat pasar hari ni.Dah pukul 9 dah pon. Demam-demam pun aku gagah gak la pi pasar cari lauk nak masak. Isteri mithali le katenye...



Sampai kat pakcik ikan yang memang salu aku beli kat dia tu, dengan khusyuknya aku pilih ikan-ikan pilihan. 
Tetiba telinga menangkap bisikan makcik-macik di sebelah... Tak de le bisik sangat, aku pun buleh dengar. 

"Psstt... Tengok tu. Baju jarang!" kata Makcik A sambil mencuit siku Makcik B. 

Makcik B pun toleh. Pastu toleh balik tengok ikan. 

Aku pun toleh gak. 

Huuu..memang jarang. T-shirt putih, nampak baju dalam terang kalernye. 


Makcik B cuit plak Makcik C.

"Weh, C.. Ko nak tengok tak apam polkadot gergasi?"
 
 Makcik C tengok Makcik B.
"Apam polkadot hape lak tengah-tengah tempat jual ikan ni. Tempat kuih kan sebelah sana!" Marah Makcik C. 

Aku sengih.. MAkcik B tengok aku, sengih gak. 

"Iskkk... bebal ko ni. Tengok je lah!"

Makcik C pun toleh la........... Sambil Makcik C tu toleh, Makcik B tu cuit pinggang Makcik C.
Ape lagi, latah la Makcik C tu...


"WUIIIIIIIIIIIIII... BESARNYA APAM POLKA DOT!!!!" kata Makcik C dengan kuat sebaik dia menoleh. 


Pastu MAkcik B kena tampo tangan ngan Makcik C yang latah tu.
"Apam polkadot kepala hotak kauuu!!" 

Marah betui Makcik C. 


Pakcik jual ikan tu hanya boleh senyum simpul je....










Pastu, aku gi beli kuih. Nampak apam polkadot (yang sebenar) aku teringat kat budak baju jarang tadi.




Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram