Followers

28 Jan 2012

Aku selepas beberapa ketika....



Tengah menghitung hari ni. 

Ahad ni aku dah nak antar Inche Kitchi balik. KElas dia start hari Isnayan. 
Maka berakhirlah sebulan kitaran hidup beliau sebagai suri rumahtangga...


Disebabkan aku 'mengeraskan' jiwa nak pakai Bambam Bee, aku kenalah antar dia ke Kuala Kubu. 

AKAN TETAPI, aku tidak pergi kosong. 


KAlau aku gi KL, sure aku akan bawak tempahan tilam kekabu baby bersama. So, kompem, keta sendat masa pegi KL. 


Plannya nak gerak pepagi, kendian terus ke Putrajaya sebab nak jumpa BAKAL CLIENT kehormat --->> iaitu BELIAU. 


Kendian, nak gi hantar cek client yang permohonan insurans beliau tidak diluluskan. Rumah beliau satu blok je ngan umah BELIAU tadi. Client ni jugak order tilam kekabu untuk baby nya yang bakal lahir bulan 3 nanti. 


KEndian, aku ke rumah sewa lama aku di Bandar Mahkota Cheras. Nak amik barang-barang bawak balik Lumut. Kuali mak mentua aku bagi, kuali Astro, tv hadiah besday mak bagi aku dan beberapa barang lain masih ada kat sana. Nak pi amik lah. 

Pastu, nak melawat mak sedara aku yang baru aje dapat baby baru. Baby nombor 6 okeh. 


KAlau sempat, aku nak gi Brem Mall. Jumpa Gumox ngan Kering. Ni pun client gak ni. Tapi, aku gi sana sebab buleh makan free. Gumox niaga kat food court. Dasar kawan manipulatif!! MAybe buleh jumpa Fatin sekali untuk borak-borak sambil gelak berdekah-dekah. Tu pun kalau sempat. 


Kendian barulah aku hantar Inche Kitchi balik ke 'asrama' beliau di Kuala Kubu Bharu. Huhuhuhu... Then, aku pun pulang le ke Lumut. Drive sengsorang. 

Oni ngan Wawan tinggal kat pengasuh demi memudahkan urusan bisnes dan pemanduan. 

Ohh............cemanalah Wawan bila APaknya takde nanti? 



Makbed the great


Diri saya yang terkini selepas...............

  •  7 bulan bersalinkan Wawan. 
  • 12 bulan bersama Al-Azhar Associates dan Prudential
  • 6 bulan berhenti menjadi receptionist dan bertukar menjadi Prudential Wealth Planner sepenuh masa
  • 3 bulan jadi isteri jarak jauh bersama Oni dan Wawan
  • sebulan berada dalam season Prosperity Burger. Ya Allah, taktau le nak cakap. Tetiap kali appoinment je, makan prosperity. Sedapnye la hai. Menda la dia boh dalam tu? 

Jika kalian cakap aku still gemok, well, salahkan la prosperity tu. HAHAHAHA...


Tapi, jika ada antara kalian cakap aku kurus,orang di bawah inilah yang bertanggungjawab menjaga hal-hal dalaman aku sepanjang pregnant , sesudah bersalin sehingga la skang ni, beliau masih membuat pemantauan.


Makcik urut kehormat Makbed yang bertudung biru itu.

Hehehehe... Amacam?
Cun tak makcik bidan / makcik urut / jiran saya? 
Heeeeeeeeeeeee......  Musti korang tergezut kan?

Dia tak pakai susuk ok.
Dia memang muda belia lagi.
BAya-baya aku jek. 
Siap ada degree lagi. 
Tu pun ngah consider nak amik Master kot. 
MAybe ada sesapa yang kenal muka ni. Dalam base Lumut, dia feymes gak ngan kepakaran mengurut. To be honest, she really has a pair of healing hands. 
Seriously!


Taknak le gempak-gempak kan sangat beliau ni. 
Kang kembang lagi pipi dia yang sedia tembun tu.
Ini entry meluahkan sedikit penghargaan buat beliau yang jasanya pada aku sangat tidak terrrrrrrrrrrrrrrrkira banyaknya.
Bersyukur ke hadrat Allah kerana memberi aku rezeki bersahabat dengan orang berkebolehan seperti nya. Di saat orang lain semua cakap ibu mengandung selepas pembedahan tak boleh diurut, beliau tampil dengan gagahnya cakap , dia tau apa yang boleh diurut dan apa yang tak boleh. 
Dan aku sebagai sahabatnya, memang yakin dengan kebolehan dia sejak azali lagi. 
Tangan dia memang NGAM ngan aku. 

Alhamdulillah. Keputusan paling nyata skang, even aku kena epidural, tapi belakang aku tak sakit. Takde kesan-kesan suntikan epidural dan perut aku cepat surut bengkaknya.
Yang tinggal skang cuma lemak degil je tapi tu pun sebab aku tak bersenam. HAHAHAHA..

 TErnyata bakat itu adalah semulajadi, diwarisi daripada neneknya yang juga merupakan seorang bidan. 

Ok. Sekian sajalah testimonial saya. Che wahh! 

Silalah jangan transfer jejauh sangat wahai Ida Kurau sebab kalau aku peknen lagi pasni, aku memang cari ang. 


YAng baju putih tudung itam kat sebelah tu adalah partner-in-crime juge tu.
Azie namanya. 
KAlau bab merapu-rapu nih , memang kena lah dok bertiga sekali. 
MAsa gambo di atas di amik, diorang tengah teman aku jumpa client. Bagi moral support okeh! Cemtu le kengkawan. NAk kenal lebih lanjut boleh gi blog beliau. [KLIK]






Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram