Followers

20 Jan 2012

Aksi Pelik Ketika Mengisi MInyak KEnderaan



Tadi aku menyaksikan satu kejadian pelik. 



Mungkin tak pelik bagi sesetengah orang.

Tekak ni tetiba gatal nak makan koteaw tomyam. Pantas aku ajak Inche Kitchi kuar. LAgipun Bambam Bee nak kena 'bagi minum' sebab perut sudah kosong. So, Inche Kitchi pun drive sampai le ke Petronas yang letaknya kat sebelah McD MAnjung tu.

TAngki Bambam Bee letaknya di sebelah kiri. So, kenalah cari pam untuk keta belah kiri kan? MAlangnya, semua yang ada telah occupied. 

TAkpe..tunggu la. 
Inche Kitchi pilih pam yang ketiga,
Ketika tu, ada seorang wanita sedang mngisi tangki Vivanya. 



Kata-kata pertama yang terkeluar dari mulut aku secara spontan bila melihat wanita tu ialah...............



"MAk ai. TEkunnya kakak ni isi minyak!!"




Caner rupa dia masa isi tank tu?



Ok, aku describe. 


Tekunnya sampai muka dia bebetul dekat dengan 'pistol' minyak tu. 
Mata dia begitu fokus ke tangki.
Sampai kami yang mengusha dia ni pun dia tak perasan. 

"Ala...... DIa ni nak isi minyak sampai penuh tank la tu. Memang ginilah gayanya selalu.." Inche Kitchi memberi komen. 

Aku cam pelik je rasa. 

"Ai, kan ke kalau minyak dah penuh nanti menda tu berenti sniri?" 

Laki aku mendengus. "HAiih, tengok je la. Dia ni nak isi sampai penuh tangki...." 

Aku diam.

TEkun betui pompuan ni ngisi minyak Viva dia. 
Tak cukup dengan ketekunan tu, dia kemudiannya goyang-goyangkan plak Viva dia tu. Pergghh..masa ni aku memang dah gelak dalam takjub. 
Badan pompuan ni kecik je. Muka cun, lawa, comel tapi bila time gegar keta tu aku terus gelak berdekah-dekah. Ilang terus comel dia di mata aku. 
Siyes aku tak paham , PERLU KE GOYANG KERETA SAMPAI GITU SEKALI??


Aaa.. tetiba pompuan tu terlompat 2 steps behind. 
Aku nampak ado minyak terpancut keluar dari tangki keretanya. 

"Hah, kan saya dah kata tadi. DIa ni nak isi sampai penuh tangki.." Komen Inche Kitchi dengan rasa bangga , sebab dia betui. 

Aku terus memandang pompuan yang tekun tadi tu dengan penuh fokus. Tapi terdetik di hati aku.......


Ada bukti saintifik ke menunjukkan kalau kita goyang keta cam tu, kita buleh boh minyak extra dalam tangki?
Aku moskel. 
Moskell!!! 

Apa dia bajet boh minyak dalam tangki tu sama macam bubuh susu tepung dalam bekas susu ke? Boleh ketuk-ketuk bekas susu tu supaya susu tu jadi padat dan buleh le tambah susu lagi bagi penuh bekas. 

Boleh ke?

Atau , aku yang jahil. 


Maybe, aku tak tau. 

Tapi...........

KAlau ia pun nak isi sampai penuh tangki, tapi bila dah melimpah keluar macam tu, tidakkah ia dikira MEMBAZIR? 

Ok, aku paham, dia mungkin taknak membazir masa isi minyak banyak kali, atau mungkin she wants to fill the tank to the fullest. Bagi dia it's her money, so she deserves to memanfaatkan setiap corner tangki dia dengan minyak. Kalau tak,  rugi.

But still.............
MAcam mana dengan minyak yang terlimpah keluar tu?
Tidakkah ia dengan terang dan nyatanya MEMBAZIR DUIT DIA SENDIRI? 
Dan merugikan orang lain juga.
MInyak dah le nak 'pupus', pastu ko lak gi tuang lebih-lebih sampai jatuh atas lantai. 
So, tak guna la ko GONCANG keta kau bagai nak rak tadi kan??


Ok. Tu satu hal da la kan. 


Bila minyak tertumpah, habih le bahagian tepi keta dia tu. 

Tau apa dia buat?


Dia gi amik menda yang cuci tingkap keta tu, apa ke nama la batang tu.
Ala..yang cuci tingkap keta tu la.
Hah, dia guna menda tu , lap lebihan minyak yang terlekat di kereta dia.


Oh wow! 


So, the next customer lepas dia, yang nak cuci cermin kereta akan mendapati cerminnya akan menjadi sedikit berminyak lerr. HEHEHHEEH~


Honestly aku hanya mampu geleng kepala melihat satu sikap yang penuh IGNORANCE dan hanya memikirkan tentang diri sendiri saja , seperti ini. 
Siyes, pompuan tu comel, biarpun sudah ada anak sorang.
But the attitude just now .. it seems like it could not get along very well with her pretty face. Dan nampak sungguh tak bijak juge. 

Ko leh bayangkan gaya pompuan goncang kereta tak?
Bergoyang keta tu beb! 
Terkesan betui aku dengan imej tu tadi. HAHAHAHAHA~


Agak-agak nya, kalau dia pakai Bambam Bee , atau maybe keta beso sikit like PAjero ke, mampu tak dia nak goyang kenderaan dia hanya kerana nak isi minyak kasi full?? 
Mampu tak? 
Haa?

Ce bayangkan.......................


Siyes, selama ni aku tak penah terpikir pun yang menggoncang kereta buleh membuatkan kita leh isi minyak extra dalam tangki. 
Aku tak segagah tu rasanya.
Selalu, bila pam tu berhenti otometik, maknanya cukup le tu kan. 
KAlau nak gagah jugak tambah, selalunya sebab nak bagi cukup amoun je. 
Tapi , takde la sampai gegar keta. 
TAk sure la Bambam Bee tu kalau aku gegar-gegar pun, ada efek ke tak. 
AKu rasa, aku yang bergegar lebey kot??



Koteaw tomyam tadi sedap gila. Lupa lak nak tengok apa nama restoren tu. TApi, buleh pegi lagi dan lagi la pasni.
MAybe nak try sizzling mee lak.




Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram