Followers

21 Dec 2011

Wawan wat kecoh di pagi hari...


Mengantuk gile pepagi... Solat subuh pun terlepas gegara 'mencuri' tido sekejap pada jam 5 pagi selepas buat susu untuk Wawan. 
Astaghfirullah.... Rasa macam tido 5 menet je. 
Tetiba bangun je dah cerah sikit. 

Cam biasa, bila terbangun tu, aku teraba-raba la mencari henpon. 
NAk tengok pukul berapa. 
PAstu aku meraba lagi. 
Selalu Wawan dah jaga. Bila dia nampak aku bukak mata, Wawan dah siap tersengih-sengih depan idung aku. 

Tapi kali ni aku bangun Wawan takde pun. 

Aku toleh kiri.... 

TAkde.

Toleh kanan.... 

TAkde jugak. 



Eh, mana plak budak ni?


Aku meraba lagi.
Cari spek. 
Kalut-kalut aku cari spek.
TAk penah lagi la aku bangun Wawan takde kat sebelah. 


Aku tengok gak kot tepi-tepi bantal kot dia terpenyek bawah bantal ke, celah selimut ke...


Tapi tak de jugak. 
Terasa cam tengah bermimpi pun ada.


Oni pun bangun gak. 


Tetiba dia tanya....


"Ibu, Wawan mana?" 


Aku terus bingkas bangun.
Pakai spek. 
Toleh kiri kanan... 

"Aaaaaa.... " aku gegaru kepala yang tak berapa nak gatal. 

"Ntah... iskk..mana pulak adik ang ni.." bebel aku sengsorang.

Oni pun bingkas bangun. Toleh kiri kanan gak. 
Gegaru kepala. 
HAHAH.. sama macam aku. 


Tetiba......................


Aku nampak ada sesuatu menguit-nguit di sudut mata aku. 











Wahh.. memang maju ke depan skang ni.
Tetiba berada di luar 'kawasan' kebiasaan. 
MEmentang lah dah pandai menyulor. 
Dah tak kisah jatuh tilam kerajaan yang gedabak luas tu terbentang tu. 



Ko wat kitoang kecoh pepagi tau. 
Haiya!! 



Hepi 6 months sayang. 
Ibu doakan yang terbaik untuk sayang Ibu. 
Semoga menjadi anak soleh yang sentiasa tak lupakan Ibu dan Ayah. 
Semoga sentiasa kekal mendakap Ibu dan Ayah walaupun dah besar panjang.
Semoga sentiasa disayangi semua orang.


Dah buleh start makan nasik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram