Followers

24 Dec 2011

Adoiyai Spek Oldschool : Jahanam juge kauu.





Frust sangat sebab spek kesayangan rosak. Dan bukan aku yang buat plak tu.

Dan juga bukan anak-anak aku yang buat. 


Al-kesahnya, yesterday evening I went to Giant Manjung, waiting for Inche Kitchi to arrive from KL MEmang niat di hati nak survey kedai spek kat situ untuk tanya pasal harga contact lense. Stok dah habih. Tinggal sepasang aje lagi. 

Spek pun rasa nak kena buat baru sebab rasa macam kabur je penglihatan. Lagipun, dah 4 tahun dah spek haku ni sejak sebelum kawim lagi aku wat. Kepala pun kerap pening lately. 

Maka, aku pun survey la kat kedai spek ni. Lupa nak tengok nama kedainya tapi cuma ada sebijik je kedai spek kat situ. There was ONLY one person mending the shop. TAkpe la..bukannya ramai orang pun kan. Tapi, orang tu dok sibuk men lektop. AKu taktau le apa dia wat ngan lektop dia. 

Orang ni aku nak panggil dia amoi pun takleh, nak panggil dia ah boy pun tak leh gak sebab suara dia cam perempuan, tapi badan dia besar macam lelaki. Memang besar dan tinggi. Takde la lemah-lembut cam bapok. CUma suara dia je cam bebudak tak baligh lagi. 

Aku mintak tolong dia check mata aku. SO, dia soh aku letak dagu aku kat mesin check mata tu. HAHA.. Korang tau kan mesin check mata tu camne rupanya? 


After 3 minutes dah siap... Aku tanya lagi pasal harga contact lense he could offer or were there any offerings. But, dia cam tak tau je apa dia nak cakap. It was like he was completely distracted with the laptop just now., and could not let it go.  He was attached to it somehow... I don't know... ~ menyampah~.


Pastu, aku tanya lagi, whether he could print me the result of the eye test that we just made just now. HE said, the printer of that machine had broken down so he could not print it for me. But, I can come back next time when I decided to make a contact lense (seriously?) then he could check again, thoroughly. 

I just stood there, with my hands on my waist. Macam ramping je la waist aku ni... HUHUHUAHUAH. 

Aku cakap, kalau aku nak buat skang, camne? 

Saja je..nak tesr. Aku dah banyak kali wat contact lense tapi saje aku nak tengok perangai orang kan? 

Dia cakap.."kalau nak wat skang pun, stok takde. KEna order.."

Aku angguk je la.

PAstuh... aku soh dia betulkan spek haku. Sebab spek aku ni dah longgar teruk. Aku takde skrudriver yang kecik-kecik tu. So, aku minta tolong dia ketatkan je. 

Senang tak permintaan aku?

Ganjil tak?

Dia bawak masuk bilik kat belakang, after 3 minutes dia keluar balik sambil lap-lap cermin mata aku tu.

"Ok kak.. Siap!"


Bila aku pakai, memang spek aku ketat macam baru, tapi.....................




Ada kesan calar dan ada gaya macam crack sikit kat lense.

Whoaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...!! Terus la aku tanya dia. Apsal lak spek aku tetiba calar? Aku nampak cam lense aku senget sikit camne ntah. And bila pakai, kepala aku lagi teruk pening. Something was wrong with my glasses. 

 Aku soh dia check balik. 


"Waa.. teruknya awak punya spek. Calar!"  katanya sambil bangun nak cuci spek tu balik.

Dia bagi balik spek aku lepas cuci, and the crack was still there.
Aku tanya dia, wat happen? What had he done actually...?

Rupanya dia gi 'panaskan' aku punya spek tu untuk mengetatkan balik framenye. TApi dia lupa yang spek aku tu frame nya memang le plastik, buleh lentur. TApi the lense is not a kaca man...! Plastik jugak. So, kalau ko panaskan cermin aku skali, maka jahanam la multicoated spek aku tu.

Too late, my spek dah jahanamun dah pun. 

Jadi, aku hanya mampu bersabar. Dan tidak dilupakan, aku minta name card dia. Aku tak marah dia masa tu. 

Ko tunggu nanti....~ 

HAHAHAHAHAHHAHAHA..



....akan bersambung nanti...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram