Followers

6 Oct 2011

Tisya Tisyu

 Maaf le, kite kebizian dua tiga hari kebelakangan ini. * Penggunaan 'kite' sebagai pengganti diri adalah sebagai tanda diri mengada-ngada.... ahak!


Alhamdulillah, si Tijah udah pun dapat kerja di Sitiawan. 
Semoga beliau dapat memulakan hidup yang lebih baik.


Sapa si Tijah ni?


Tijah ni merupakan besfren Makbed masa kijo kat KL dulu-dulu. 
Takyah le citer bebanyak, sebab kalu dah nama besfren harus lah semuanya bes-bes belaka , kan?

Punya la sungguh besfren kitorang ni, sampai mengandung pun sama , tarikh beranak pun dekat-dekat nak sama jugak.

Nak tengok anak si Tijah ?


Oni dan Tisya suatu ketika dulu

Yang kaler pink tu la Tisya. Yang kaler biru tu Tisyu..hehehehehe. Macam kembar kan? Mau nye tak kembar. Muka mak-mak diorang sama je kot.

Tisya lahir 2 Ogos 2009.
Oni lahir 22 Ogos 2009.



Gambo lama ni. Tijah tu definately yg kurus sikit dari haku.


Dekat setahun tak jumpa Tisya.
Skang dah besar. 
Sama tinggi dengan Oni. 
Diorang nampak macam kembar.


Ni time rukun damai... Memang baguih.

Tapi, karakter lain-lain. 
Tisya lebih ganazzzzz dari Oni. 
Cam biasala, Oni kan pencinta keamanan macam Ibu dia. 
Bising la kejap umah aku malam tu macam ada 12 orang budak kecik. Kecoh satu blok. 
Kejap Tisya nangeh, kejap lagi Oni plak nangeh sebab gado berebut menan. 
Kalu tak berebut menan, diorang berebut pen. 
Kang kejap lagi, baik pulak. 
Tapi, rukun damai tu kejap je la. Pastu, gado plak lagi. Berebut bantal pulak....................


Saja bawak Oni , Tisya dan mama dia jenjalan kat Tesco Manjung. 
Keletah dedua budak ni mengundang mata-mata lain memandang. 
Ada yang tergelak-gelak bila dengar Oni dan Tisya bercakap. 
Ada masa buleh paham apa diorang bebelkan. Selebihnya, aku main tafsir sniri ja. 
Terpaksa bubuh dalam troli berasingan sebab diorang takleh duduk sekali.
BERGADUH! 
Ada plak promoter kat situ kasi belon berbentuk pedang sorang satu. HAHAHAHAHA.. LAgi la dasyat. Nasib baik la menda tu belon je. 
Kalau pedang betul camne?


Pedang Oni tidak bertahan lama kerana pecah dek digigit Oni sniri. 
Punya la nak tau apa rasa belon tu. 
Skali pecah... amekau!


Wawan tak join sebab dia laki. HAHAAHHA.. Hari itu ialah Girls' Day Out. Wawan takleh join. Kena duduk umah Mama Wana.


Penat dah main pedang-pedang, si Tijah tidokan Tisya dalam kereta kendian kuar gi interview. 
Oni pun dah letih sebab masa tu dah pukul 4pm. Time tido dah lepas. Mata pun dah makin kecik je. 
Oni tido dengan penuh berhemah.

 Penat oo jaga anak kembar! Heee.................


Penat sangat dah le ni.
 
Pukul 6 , Tijah dah selesai suma. Aku ajak Inche Kitchi teman gi hantar Tijah ngan Tisya balik Air Tawar. Takut kot nak lalu jalan tu memalam. Dah le bawak Oni. Seriau! Umah Tijah dah le masuk ke dalaaaaaaaammmm kampung estet nun. Kang lembu ligan camne? Naseb bek la suami kecintaan ku nak itot. Buleh la bawak Wawan sekali.




Photobucket



Aku nak gi KL hantar Inche Kitchi gi kursus. 
Nak jumpa kengkawan... 
Tapi diorang soh aku bawak Oni ngan Najwan skali. Kalau tak diorang taknak jumpa aku. Sob..sob..sob..  Sapa nak teman aku drive balik Lumut neh? ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram