Followers

11 Oct 2011

Jewel In The Palace



Maybe ada yang dah tau. Tapi, aku baru je tau....


Cerita kecintaan aku ditayang di tv Al-Hijrah. Sangat rindukan cerita bersiri ini. Buleh dikatakan, inlah citer Korea pertama yang aku tonton sejak sekian lama.










Rindu sangat kat si kiut nih. Dulu citer ni tunjuk kat tv berapa aku tak ingat.
Ketika itu, aku masih bujang. Citer ni lama gile. Banyak sungguh episod dia. Aku tengok sampai kat dia dekat-dekat nak jadi tabib di-raja dah. Pastu, tetiba aku ada krisis ngan kehidupan percintaan aku. So, masa dok krisis tu, aku fokus kepada penyelesaiannya suma, sampai terlupa dah kat citer neh. HAHAHHAHA... 

Tapi, kendian aku jumpa Inche Kitchi. 
Tahun 2007, masa hubungan kitorang baru je nak berputik , ada daun sume, aku terjumpa DVD citer ni kat Speedy. 
Tapi, sampai 3 set kot. 
1 set RM160 rasenye lah. Yang set last tu RM200 lebey... HUkhUkHUk.. 

Walaupun aku wat muka toya kat pakwe ketika itu. aku cakap kat dia ini citer faveret aku, tidak sedikit pun memberi impak maksima kepada beliau. 
Ape punya pakwe...
Kot le nak belikan wat hadiah kan?
Gile nak bagi hadiah DVD citer yang dia takleh tumpang tengok dengan rege RM300? Pe jadah...? Kot simpan duit, buleh dah buat mas kawin.

Seb bek dia tak tanyo.... "lu nak DVD ni ke duit untuk mas kawin lu??"


Maka, pada hari ini, setelah aku dah beranak dua, dengan pakwe yang sep taknak belikan haku DVD tu la kan ada plak citer ni kat cenel 114 Saluran Al-Hijrah. 
Terlompat seketika tadi!
Alhamdulillah.. 
Buleh tengok lagi even after several years gone by. 
Tapi, skang dah sampai tetengah dah. But still, buleh catch up sebab series ni sgt lama. 

Jewel In The Palace ni ditayang setiap Isnin sampai Khamis jam 3.30 petang. 
Sapa yang tak keje atau tak de keje, buleh la picit cenel tu dan bersiap-sedialah untuk rasa lapar sepanjang tengok citer nih~
Lepas ni memang aku ingat je lah tv Al-Hijrah ni. 
Selalu tu tak glamer sangat untuk dipicit-picit pakai remote tu. HEHEHEH~


Citer ni bagus tau tengok. Penuh ngan pengajaran.



 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram