Followers

7 Oct 2011

Bila adik kena bawak lari....


Ribut umah aku!








BUkan ribut yang ni...



Anak-anak aku la, bikin ribut. Tambah lak aku, guna kuasa BoboiBoy - Kuasa petir!!
Jadi la ribut petir.

Nak masak pun susah. Asal gerak je, Wawan nangeh.
Oni pulak memula rajin lompat-lompat tepi adik. Tergelak-gelak riang si Wawan. Tapi, kegembiraan beliau tidak lama tatkala kakaknya mencepuk betis dia yang gempal tu ngan remote Astro. 

"Amoih..Amoih..." kata Oni sambil remote tu ditepuk-tepuk kat betis Wawan.

Pek! Pek! Pek! kendian adik pun nangeh "UWAAAAAAAAA!!!!"


Bila aku jerit dari dapo, diam kejap suasana. 5 menet pastu, sambung balik bunyi. 

Warrghhh!! Stress~

"Oni!! Jangan le pok Adik tu. Sian dia la.." marahku. 

"Ehehehheheee..hekkk!!" Wawan tergelak-gelak bila tengok si kakak kena marah. Ntah hape yang besh sangat ntah. 

 Diam la kejap. PAstu Oni sambung balik 'amoih amoih' kat adik dia. Wawan nangeh kembali. KAlu nangeh pelan takpe gak. Kuat tau!

"Oni, kang Ibu soh Acik amik adik kang. Oni tak sayang Adik dah ke?" saja aku tanya, nak test. 

 "Sayang..." jawab Oni, pendek. TAPI, TANGAN TU DOK PEK PEK PEK BETIS ADIK LAGI!

Dalam kebisingan itu, aku memberi signal kepada Ida Kurau melalui fesbuk soh naik atas amik Wawan. Saje nak kasi pengajaran kat Oni. 
Cepat-cepat Ida datang melaksanakan misi. 
Aku dah siapkan susu. 

Nampak je Ida amik Wawan dari tilam, Oni nangeh. Wawan masih nangeh tak abih lagi dek didebik si kakak tadi. 

"Jangan laa!!! Jangan laa!!" bantah Oni sambil tarik kain batik Acik Idanya. 

Kejap je... Pastu Oni gi main komputer lak.
Buat tatau je.
Dia ingat Aciknya cuma bergurau je nak amik Adik. 
Sekali, Ida keluar rumah bawak Wawan dan botol susu Wawan.


Oni terus nangeh teresak-esak sambil panggil adiknya.





"Ibuuuuuuuuuuuu...sori..... Adik...sorii................. Uwaaaa...Adik, soriiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... Ibuuu nak adikk!!!!!" Oni dah golek-golek atas tilam. 



 Aku cuma ketawa berdekah-dekah.
Haaaaa.... amekaw. 
Pukul le adik lagi.
Skang Adik dah lari dari umah. 






Ginilah muka Wawan kalau nangeh.
Bukan calang-calang sebeknye.
Ni aku amik semalam. 
Dia golek-golek cemana ntah, tetau je bontot dah dok atas simen. 
Memula besh je sesenyum layan tv. 
Ni dah nangeh sebab bontot sejuk kot. 
Lama dah dok camtu. KEKEKKKEKKE...~


sekian laporan saya....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram