Followers

11 Sep 2011

Wawan demam balik.

Demam dan sakit mata aku dah baik.  Tapi...

Najwan plak demam. Semalam bawak gi klinik. Doc kate bukan demam sebab cucuk. Sebab, bekas cucuk dia dah baik bengkaknya. Rupanya Wawan kena demam virus. Patut le meragam je. Ala, kesiannya. Demam kurang kasih sayang ke Wawan?



Susu pun takmau minum. Dia luah aje. Taknak ditinggal sengsorang. Kalau nak tinggal jugak, jangan letak dalam baby cot. Letak atas tilam depan tv. Dia nak tengok tv plak. Skang, tengah tengok citer The Voice ngan Apak sambil borak ngan Kak Oni.

Doc kata, perut Wawan kembung. Kalau demam sebab cucuk, perut baby tak kembung. Kalau demam virus, yes...perut akan kembung. Bila perut kembung, baby takkan minum susu. Pastu, dia akan bergerak-gerak, tersentak-sentak je semedang. Kalau baby tu hantuk-hantuk kepala kat bahu kita masa kita dukung tu, itu pun tanda kembung. Sebab, baby tak selesa.

Tu la first time bawak Wawan pi jumpa Dr. Ling - doc yang Oni sangat tak gemor. Tapi, Wawan behave pulak. Tido aje bila jumpa doc tu. Doc kasi ubat demam dan ubat angin. Total... 31 hengget. Eh, murah plak? Ubat demam aku sama sakit mata ari tu lagi mahal. Dr. Ling siap kasi sample susu lagi. Lupa dah apa nama.

Balik tu, aku tengok resit....

Ubat demam RM 3 jek! Yang lain tu cuma consultation. HEhhehehehee....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram